|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İHSAN ÜNALDI (ihsan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik sözcük dağarcığını geliştirmelerini sağlamaktır. En önemli dilsel birim olan sözcük hakkında geniş bilgi vermek ve İngilizce dilindeki sözcük çeşitleri, sözcükleri oluşturma, ve çeşitli bağlamlar içinde kullanabilme becerileri kazandırmak diğer amaçları arasındadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki; ön ek ve son ekler yardımıyla sözcük üretmek; sözlü ve yazılı dilde deyimler, söz öbekleri, eşdizimlilik, argo, güzel adlandırma, neolojizm, atasözleri ve öbeksi eylemler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve dersin tanıtımı | Anlatma |
2 | Ana hatlarıyla İngiliz dili tarihi | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
3 | Sözlük oluşturmanın temel mantığı ve dil eğitiminde sözlüğün yeri | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
4 | Zihnimizdeki doğal sözlüklerin yapıları ve bu bağlamda ana dil yabancı dil ayrımı | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
5 | Sözcük seviyesinde anlam değişmesi; gerçek anlam ve mecaz arasındaki ilişkiler | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
6 | İngiliz dilindeki sözcükler arasındaki anlamlı ilişkiler | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
7 | Genel tekrar ve tartışmalar | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngiliz dilindeki önek ve soneklerin incelenmesi | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
10 | İleri düzey akademik isimler ve eşdizimli sözcükler | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
11 | İleri düzey akademik zarflar ve eşdizimli sözcükler | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
12 | İleri düzey edatlar ve edatlı yapılar | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
13 | İleri düzey deyimsel sözcükler | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
14 | İleri düzey cümle bağlaçları | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
15 | Soru cevap ve tartışmalar | Anlatma, tartışma ve grup çalışmaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | English Vocabulary Today by Barry Blake | |
2 | Longman Dictionary of language teaching and applied linguistics by Jack Richards | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, Sözlükler, Web-tabanlı sözlükler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |