|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SALİHA BARATALI (salihabaratali@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Geleneksel Türk El Sanatları hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geleneksel Türk El Sanatlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sanat ve Zanaat farkını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ahşap, Cam, Cilt, Çini, Seramik, Çömlek, Ebru, Halı, Kilim, Dokuma, İşleme, Hat, Kalemişi, Katı’, Keçe, Kumaş, Kuyum, Minyatür, Taş, Tezhip (Tasvir), Baston, Çalgı Yapım, Gölge Oyunu, Kaşık, Kispet, Sepet Tespih, Kaligrafi, Kırkyama, Sedef Kakma, Deri, Tophane Lüleciliği Sanatını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Geleneksel Türk El Sanatları kapsamındaki sanatlarda usta çırak ilişkini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Geleneksel Türk El Sanatları ve Avrupa sanatları arasındaki farkları yorumlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Geleneksel Türk El Sanatlarının gelecek nesillere aktarımının sağlanmasındaki temel hususları tartışabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Geleneksel Türk El Sanatlarının Avrupa’ya tanıtımında izlenebilecek yolları tartışabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; Geleneksel Türk El Sanatlarını, uygulama metotlarını ve örneklerinin incelemelerini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Geleneksel Türk El Sanatları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 2 | Ahşap Sanatı ve Cam Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 3 | Cilt Sanatı, Çini Sanatı, Seramik Sanatı, Çömlek Sanatları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 4 | Ebru Sanatı, Halı Sanatı, Kilim Sanatı, Dokuma Sanatları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | İşleme Sanatı, Hat Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Kalemişi Sanatı, Katı’ Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 7 | Keçe Sanatı, Kumaş Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kuyum Sanatı, Minyatür Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Taş Sanatı, Tezhip (Tasvir) Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Baston Sanatı, Çalgı Yapım Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Gölge Oyunu Sanatı, Kaşık Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Kispet Sanatı, Sepet Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | Tesbih Sanatı, Kaligrafi Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Kırkyama Sanatı, Sedef Kakma Sanatı, Deri Sanatı, Tophane Lüleciliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kalyoncu, H. (2021). Türk Geleneksel El Sanatları. Ankara: Cinius yayınevi | |
| 2 | Barışta, H. Ö. (2015). Türk El Sanatları. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları | |
| 3 | Sözen, M. (1998). Geleneksel Türk El Sanatları. İstanbul: Golden Horn | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 90 | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||