|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SALİHA BARATALI (salihabaratali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Geleneksel Türk El Sanatları hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geleneksel Türk El Sanatlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanat ve Zanaat farkını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ahşap, Cam, Cilt, Çini, Seramik, Çömlek, Ebru, Halı, Kilim, Dokuma, İşleme, Hat, Kalemişi, Katı’, Keçe, Kumaş, Kuyum, Minyatür, Taş, Tezhip (Tasvir), Baston, Çalgı Yapım, Gölge Oyunu, Kaşık, Kispet, Sepet Tespih, Kaligrafi, Kırkyama, Sedef Kakma, Deri, Tophane Lüleciliği Sanatını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Geleneksel Türk El Sanatları kapsamındaki sanatlarda usta çırak ilişkini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Geleneksel Türk El Sanatları ve Avrupa sanatları arasındaki farkları yorumlayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Geleneksel Türk El Sanatlarının gelecek nesillere aktarımının sağlanmasındaki temel hususları tartışabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Geleneksel Türk El Sanatlarının Avrupa’ya tanıtımında izlenebilecek yolları tartışabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Geleneksel Türk El Sanatlarını, uygulama metotlarını ve örneklerinin incelemelerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geleneksel Türk El Sanatları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Ahşap Sanatı ve Cam Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Cilt Sanatı, Çini Sanatı, Seramik Sanatı, Çömlek Sanatları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Ebru Sanatı, Halı Sanatı, Kilim Sanatı, Dokuma Sanatları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | İşleme Sanatı, Hat Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kalemişi Sanatı, Katı’ Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Keçe Sanatı, Kumaş Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuyum Sanatı, Minyatür Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Taş Sanatı, Tezhip (Tasvir) Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Baston Sanatı, Çalgı Yapım Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Gölge Oyunu Sanatı, Kaşık Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kispet Sanatı, Sepet Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Tesbih Sanatı, Kaligrafi Sanatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kırkyama Sanatı, Sedef Kakma Sanatı, Deri Sanatı, Tophane Lüleciliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kalyoncu, H. (2021). Türk Geleneksel El Sanatları. Ankara: Cinius yayınevi | |
2 | Barışta, H. Ö. (2015). Türk El Sanatları. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları | |
3 | Sözen, M. (1998). Geleneksel Türk El Sanatları. İstanbul: Golden Horn | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
90 | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 90 |