Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 305 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 305 Adı: TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU 1 Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; geleneksel müziklerimizin, eğitimdeki yeri ve önemine dair bilgi ve Türk Halk Müziği toplu ses icrasında uygulama becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğru solunuma dayalı olarak ses üretebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Sesi doğru yerde ve doğru bir entonasyonla kullanabilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Koro ile kaynaşık ses elde edebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Türk müziği ses sistemi ve ses türlerini açıklayabilir. PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.
PÇ-13 Forms in Turkish Folk Music recognizes and performs according to their regions.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Bireysel ve toplu eser seslendirmede temel davranışları sergileyebilir. PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.
PÇ-13 Forms in Turkish Folk Music recognizes and performs according to their regions.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Yorumlama yeteneklerini, koro kültürü ve disiplinini geliştirebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; doğru solunuma dayalı olarak ses üretme, sesi doğru yerde ve doğru bir entonasyonla kullanma, rezonans bölgelerinde büyüterek zenginleştirme koro ile kaynaşık ses elde etme; Türk müziği ses sistemi ve ses türleri; bireysel ve toplu eser seslendirmede temel davranışları sergileme; yorumlama yeteneklerini geliştirme; koro kültürü ve disiplinini kazanma; Türk halk müziği eserlerini yöresel özelliklerine göre seslendirme; farklı yöre, form, usul, makam-dizide düzeye uygun Türk Halk müziği eserlerinden bir dağarcık oluşturma eğitimini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğru solunuma dayalı olarak ses üretme. Nefes ses bağlantıları.
2 Türk Müziği ses sistemi. Türk müziği seslerini seslendirme.
3 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Halk müziği eserlerinin teknik ve müzikal analizi.
4 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Halk müziği eserlerinin teknik ve müzikal analizi.
5 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Toplu söylemede karşılaşılan zorluklar ve çözümleri.
6 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi.
7 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi.
8 Ara Sınav
9 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Çalışılan eserlerin dinamiklerine (nüanslarına) uygun seslendirilmesi.
10 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Çalışılan eserlerin dinamiklerine (nüanslarına) uygun seslendirilmesi.
11 Yöresel söyleme biçimleri ve özellikleri. Yöresel söyleme biçimlerinden örnekler.
12 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro uyum çalışmaları.
13 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları.
14 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları.
15 Türk Halk Müziği dağarı oluşturma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ALİM Y. K., - Aydın A. (2004) “Bağlama Metodu 1” ,İstanbul: Aktüel Yayınları
2 TAPTIK, G. (1972) Notaları ve Tavırları ile Türküler, Ankara: Çaba Yayıncılık
3 SARISÖZEN, M. (1970) Türk Halk Müziğinde Usuller, Ankara: Mifad Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, müzik aletleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 4 7 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 116