Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 309 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 309 Adı: ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ 1 Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; orkestra (oda müziği) hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Birlikte çalma-söylemeye yönelik teknik bilgi ve beceriyi kullanabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Eğitim müziği, ulusal ve evrensel oda müziği örneklerini grupla seslendirebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Oda müziği eserlerini, bulunduğu dönem özelliklerine göre seslendirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Eseri, döneminin yansıttığı karakter ve nüans özelliklerine göre seslendirebilir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Topluluk önünde çalma-söyleme becerisini kullanabilir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Çalgı - ses toplulukları oluşturabilir ve müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir. PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; orkestra hakkında temel bilgi ve becerileri, Klasik ve Folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerlikleri, müziksel duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oda Müziği Gruplarının Oluşturulması ve oluşturulan Gruplarla Gam Çalışmaları
2 Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi. Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Deşifrelerinin Yapılması
3 Küçük Formda Ulusal, Evrensel ve Popüler Oda Müziği Eserleri. Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması
4 Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi. Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması
5 Hareket ve Nüans. Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket ve Nüanslarla Seslendirme
6 Yorum Çalışmaları. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama
7 Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık. Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık
8 Ara Sınav
9 Büyük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi. Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması
10 Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi. Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması
11 Hareket Ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket Ve Nüanslarla Seslendirme
12 Eserlerde Yorumlama. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama
13 Eserlerde Yorumlama. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama
14 Türk Müziği Eserleri. Türk Müziği ve Klasik Müzik arasındaki fark ve benzerlikler
15 Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çeşitli çalgılara yönelik ulusal ve evrensel boyutta, çeşitli dönemleri kapsayan oda müziği ve orkestra eserleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 88