|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; orkestra (oda müziği) hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Birlikte çalma-söylemeye yönelik teknik bilgi ve beceriyi kullanabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Eğitim müziği, ulusal ve evrensel oda müziği örneklerini grupla seslendirebilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Oda müziği eserlerini, bulunduğu dönem özelliklerine göre seslendirebilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Eseri, döneminin yansıttığı karakter ve nüans özelliklerine göre seslendirebilir. |
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Topluluk önünde çalma-söyleme becerisini kullanabilir. |
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Çalgı - ses toplulukları oluşturabilir ve müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir. |
PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; orkestra hakkında temel bilgi ve becerileri, Klasik ve Folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerlikleri, müziksel duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oda Müziği Gruplarının Oluşturulması ve oluşturulan Gruplarla Gam Çalışmaları | |
2 | Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi. Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Deşifrelerinin Yapılması | |
3 | Küçük Formda Ulusal, Evrensel ve Popüler Oda Müziği Eserleri. Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması | |
4 | Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi. Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması | |
5 | Hareket ve Nüans. Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket ve Nüanslarla Seslendirme | |
6 | Yorum Çalışmaları. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | |
7 | Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık. Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi. Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması | |
10 | Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi. Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması | |
11 | Hareket Ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket Ve Nüanslarla Seslendirme | |
12 | Eserlerde Yorumlama. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | |
13 | Eserlerde Yorumlama. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | |
14 | Türk Müziği Eserleri. Türk Müziği ve Klasik Müzik arasındaki fark ve benzerlikler | |
15 | Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi. | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çeşitli çalgılara yönelik ulusal ve evrensel boyutta, çeşitli dönemleri kapsayan oda müziği ve orkestra eserleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |