|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; orkestra (oda müziği) hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Birlikte çalma-söylemeye yönelik teknik bilgi ve beceriyi kullanabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Eğitim müziği, ulusal ve evrensel oda müziği örneklerini grupla seslendirebilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Oda müziği eserlerini, bulunduğu dönem özelliklerine göre seslendirebilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Eseri, döneminin yansıttığı karakter ve nüans özelliklerine göre seslendirebilir. |
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Topluluk önünde çalma-söyleme becerisini kullanabilir. |
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-6 | Çalgı - ses toplulukları oluşturabilir ve müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir. |
PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; orkestra hakkında temel bilgi ve becerileri, Klasik ve Folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerlikleri, müziksel duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oda Müziği Gruplarının Oluşturulması ve oluşturulan Gruplarla Gam Çalışmaları | |
| 2 | Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi. Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Deşifrelerinin Yapılması | |
| 3 | Küçük Formda Ulusal, Evrensel ve Popüler Oda Müziği Eserleri. Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması | |
| 4 | Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi. Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması | |
| 5 | Hareket ve Nüans. Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket ve Nüanslarla Seslendirme | |
| 6 | Yorum Çalışmaları. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | |
| 7 | Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık. Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Büyük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi. Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması | |
| 10 | Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi. Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması | |
| 11 | Hareket Ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket Ve Nüanslarla Seslendirme | |
| 12 | Eserlerde Yorumlama. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | |
| 13 | Eserlerde Yorumlama. Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | |
| 14 | Türk Müziği Eserleri. Türk Müziği ve Klasik Müzik arasındaki fark ve benzerlikler | |
| 15 | Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi. | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çeşitli çalgılara yönelik ulusal ve evrensel boyutta, çeşitli dönemleri kapsayan oda müziği ve orkestra eserleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 88 | ||