Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 306 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 306 Adı: TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU 2 Teorik+Uygulama: 1+1 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğretmenlik mesleği alanında, Türk Halk Müziği ses icrası konusunda gerekli bilgilerini, toplu ses icrasında uygulama, geleneksel müziklerimizin, eğitimdeki yeri ve önemini kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Farklı dinamiklerde ses üretebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Koroda bütünlükle uyum gösterebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Eserleri anlamlarına uygun seslendirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Eserleri müzikal duyarlılıkla seslendirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Toplu icra, performans ve iletişim becerisi geliştirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Koroda tını ve koro şefi ile uyum geliştirebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-7 Farklı yöre, form ve söyleme biçimleri geliştirebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ses-soluk bağlantısını güçlendirmeye ve geliştirmeye yönelik çalışmalar; farklı dinamiklerde ses üretme, koroda ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya yönelik rezonans çalışmaları; eserleri anlamlarına uygun müzikal duyarlılıkla seslendirme çalışmaları, toplu icra, performans ve iletişim becerisi, eser seslendirmesinde koroda tını ve koro şefi ile uyum; bilinçli bir halk müziği dinleyicisi oluşturmaya yönelik çalışmalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ses, soluk ve dinamikler. Doğru ses elde edebilme uygulamaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Ses bütünlüğü teknikleri Çeşitli koro çalışma teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Bireysel ve toplu seslendirme teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Bireysel ve toplu seslendirme teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Seslendirmede temel davranışlar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Seslendirmede temel davranışlar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 Halk müziği formları. Halk müziği formlarının seslendirilmesi. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Eğitim müziği dağarı oluşturma. Dağar oluşturma. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alim Y. K., Aydın A. (2004) “Bağlama Metodu 1” , İstanbul: Aktüel Yayınları
2 Taptık, G.,(1972) Notaları ve Tavırları ile Türküler, Ankara: Çaba Yayıncılık
3 Sarıözen, M., (1970) Türk Halk Müziğinde Usuller, Ankara: Mifad Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60