|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını grup üyesi olarak etkili bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Birlikte çalma-söyleme teknik bilgi ve becerisini geliştirebilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Eğitim müziği, ulusal ve evrensel oda müziği örneklerini grupla seslendirebilir. |
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Oda müziği eserlerini, bulunduğu dönem karakteriyle seslendirebilir. |
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Eseri, döneminin yansıttığı karakter ve nüans özellikleriyle seslendirebilir. |
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Topluluk önünde çalma-söyleme becerisini kullanabilir. |
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Çalgı - ses toplulukları oluşturabilir ve müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir. |
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirme, Klasik ve Folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerlikler, Türk müziğinin Dünya müziği içindeki yeri. Müziksel duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerinin yanında müziğin tüm dünyadaki ortak dil olduğunu kavrama, Türk ve dünya müziklerinden alınan örnek eserleri, ses özelliklerine ve düzeylerine uygun olarak çalma. Dayanışma ve birlikte iş yapabilme duygusunu ortaya çıkarma. Eserleri dönemlerin özelliklerine göre seslendirme. Ulusal ve oda müziği eserlerini seslendirme. Çalışılan repertuvar ile etkinliklerde bulunma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oda Müziği Gruplarının Oluşturulması Oluşturulan Gruplarla Gam Çalışmaları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
2 | Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi Küçük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Deşifrelerinin Yapılması | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
3 | Küçük Formda Ulusal, Evrensel ve Popüler Oda Müziği Eserleri Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
4 | Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
5 | Hareket ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket ve Nüanslarla Seslendirme | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
6 | Yorum Çalışmaları Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
7 | Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık Konser Programı Oluşturma ve Yaratıcılık | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyük Formda Ulusal ve Evrensel Oda Müziği Eserlerinin Belirlenmesi Eserlerin Deşifrelerinin Yapılması | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
10 | Çalışılan Eserlerin İçindeki Farklı Tekniklerin İncelenmesi Çalışılan Eserler İle İlgili Olarak Teknik Çalışmalar Yapılması | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
11 | Hareket Ve Nüans Çalışılan Eserleri Belirtilen Hareket Ve Nüanslarla Seslendirme | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
12 | Eserlerde Yorumlama Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
13 | Eserlerde Yorumlama Çalışılan Eserleri Dönem Özelliklerine Uygun Olarak Yorumlama | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
14 | Türk Müziği Eserleri Türk Müziği ve Klasik Müzik arasındaki fark ve benzerlikler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
15 | Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi Dönem İçinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çeşitli çalgılara yönelik ulusal ve evrensel boyutta, çeşitli dönemleri kapsayan oda müziği ve orkestra eserleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |