Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 401 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 401 Adı: TÜRK SANAT MÜZİĞİ KOROSU 1 Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; geleneksel müziklerimizin, eğitimdeki yeri ve önemini kavrama, Türk Sanat Müziği teori ve uygulama alanında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğru solunuma dayalı olarak ses üretebilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Sesini doğru yerde ve doğru bir entonasyonla kullanabilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Koro ile kaynaşık ses elde edebilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Türk sanat müziği ses sistemi ve ses türleri; bireysel ve toplu eser seslendirmede temel davranışları sergileyebilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Yorumlama yeteneklerini kullanabilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Koro kültürü ve disiplinini kullanabilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doğru solunuma dayalı olarak ses üretme, sesi doğru yerde ve doğru bir entonasyonla kullanım, koro ile kaynaşık ses elde etme çalışmaları; Türk sanat müziği ses sistemi ve ses türleri; bireysel ve toplu eser seslendirmede temel davranışları edinme; yorumlama yeteneklerini geliştir, koro kültürü ve disiplini kazanma, Türk sanat müziği eserlerini yapısal özelliklerine göre seslendirme; farklı form, usul, makamlarda düzeye uygun Türk sanat müziği eserlerinden dağarcık oluşturma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğru solunum ve ses üretme teknikleri. Doğru nefes alma ve ses çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Sesi doğru yerde kullanma teknikleri. Sesin oluşumu ve doğru yerde kullanım çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Kaynaşık ses üretim teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Türk sanat müziği sesleri ve oluşumu. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Toplu seslendirme teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Toplu seslendirme teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Toplu seslendirme teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Eserlerin usule uygun seslendirilmesi. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Eserlerin usule uygun seslendirilmesi. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 Çeşitli yorumlama teknikleri. Yorumlama çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Toplu seslendirme teknikleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Koro-Şef uyum çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Koro-Şef uyum çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Pepertuar oluşturma yöntemleri. Repertuar oluşturma çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Oransay, G., (1977) Müzik Tarihi II, Ankara: Yaygın Yükseköğretim Kurumu Yayınları
2 Gazimihal, M. R., (1955) Türk Askeri Muzıkaları Tarihi, İstanbul: Maarif Basımevi
3 Kaygısız, M., (2000) Türklerde Müzik, İstanbul: Kaynak Yayınları.
4 Say, A., (1998) Türkiye’nin Müzik Atlası, İstanbul: Borusan Yayınları.
5 Aydın, Y., (2003) Türk Beşleri, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
6 Uçan, A., (2000) Türk Müzik Kültürü, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90