|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencinin batı müziği biçimlerine ait bilgileri kavrayarak duyduğu, okuduğu, söylediği ve çaldığı bir eserin biçimini tanımasını ve eseri biçimine uygun olarak icra edebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzikal cümleyi kavrayabilir ve eserlerin cümlelerini belirtebilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Dönem konusunu kavrayabilir ve eserlerin dönemlerini belirtebilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bir bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İki bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Üç bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Katlı şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Rondo formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-8 | Sonat Allegrosu formunun yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Batı müziği tür ve biçim özellikleri bağlamında, form bilgisini, eserleri küçük parçalara ayırarak anlamlandırma becerisini, eserleri etkili bir şekilde çözümleme ile doğru eser seçme deneyimini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cümle | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
2 | Cümlenin gelişimi | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
3 | Dönem | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
4 | Dönemin gelişimi | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
5 | Demet yapılar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
6 | Giriş, Codetta, Prelude, Postlude | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
7 | Çift dönem | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şarkı Formları I | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
10 | Şarkı Formları Il | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
11 | Rondo Formları I | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
12 | Rondo Formları Il | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
13 | Rondo Formları Ill | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
14 | Sonat Formu I | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
15 | Sonat Formu Il | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cangal, N. (2011). Müzik Formları (4.Basım), Ankara: Arkadaş Yayınları. | |
2 | Bora, U. (2004) Müzikte Form: Yapıtaşları ve Bölmeli Formlar. Prizma Matb. | |
3 | Savaş, M. (2018). Batı Müziğinde Form ve Analiz. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları | |
4 | Usmanbaş, İ. (1974). Müzikte Biçimler, İstanbul: D.Konservatuarı Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |