|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Türk halk müziğinde biçim-form ve tür kavramının, yöntemlerinin, halay, bar, zeybek, divan, semah vb. türlerin yapısal özelliklerinin analizlerini yapabilme becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Halk müziğindeki türleri ayırabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Türk Halk müziği form ve biçimlerini tanıyabilir ve ayırtedebilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Türk Halk müziğinde eserlerin analizini yapabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Uzun ve kırık havaları tanımlayabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Sözlü ve sözsüz eserlerin özelliklerini ve icra tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları
ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye
sahiptir. PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Halay, bar, zeybek, divan, semah ve benzeri türlerin ayrımını yapabilir. |
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları
ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye
sahiptir. PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir. PÇ-28 Tüm sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Türk halk müziğinde kullanılan tür ve biçimlerinin analizlerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Halk müziğinde genel olarak türler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
2 | Sözlü ve sözsüz eserler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
3 | Sözsüz eserlerde türler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
4 | Sözlü eserlerde türler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
5 | Uzun ve Kırık ezgiler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
6 | Uzun hava türküler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
7 | Kırık hava türküler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Form ve biçim açısından, Halay | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
10 | Form ve biçim açısından, Bar. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
11 | Form ve biçim açısından, Zeybekler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
12 | Form ve biçim açısından, Divan | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
13 | Form ve biçim açısından, Samahlar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
14 | Form ve biçim açısından, Ağıtlar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
15 | Form ve biçim açısından, Mayalar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alim, Y. K., Atalay A. (2004) “Bağlama Metodu 1” , İstanbul: Aktüel Yayınları | |
2 | Taptık, G., (1972). Notaları ve Tavırları ile Türküler, Ankara: Çaba Yayıncılık | |
3 | Sarıözen, M., (1970). Türk Halk Müziğinde Usuller, Ankara: Mifad Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |