|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; müzik topluluklarını tanıyabilme, yönetim tekniklerini her yönüyle kavrayabilme ve uygulayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzik topluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Müzik topluluklarında oluşturulması gereken sayısal dengeyi açıklayabilir. |
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Müzik topluluklarının yerleşim düzenlerini kavrayabilir. |
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Orkestra ve koro şefinin özelliklerini ve donanımlı olması gereken konuları kavrayabilir. |
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Müzik topluluklarını yönetirken duruş, giriş hazırlığı, kollar ve ellerin konumuna hakim olabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Müzik topluluklarını yönetirken gözler, mimik-jestler ve vücut hareketlerini yerinde uygulayabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik topluluklarının tanıtılması, yönetim tekniklerinin teorik ve uygulamalı bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzik topluluklarının yapılandırılması ve müzik topluluklarında sayısal denge. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
2 | Müzik topluluklarında yerleşim düzeni. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
3 | Orkestra ve koro şefinin özellikleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
4 | Orkestra ve koro şefinin donanımlı olması gereken konular | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
5 | Yönetim Teknikleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
6 | 2/4 lük ölçü birimi yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
7 | 3/4 lük ölçü birimi yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 4/4 lük ölçü birimi yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
10 | Eksik ölçü ile başlayan eserlerin yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
11 | Eksik ölçü ile başlayan eserlerin yönetimi (İstiklal Marşı ) | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
12 | 3/8 lik ölçü birimi yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
13 | 6/8 lik ölçü birimi yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
14 | Sebare ölçü birimi yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
15 | Aksak ölçü birimi yönetimi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydoğan, S., (2001), Evrensel Koro Şarkıları, Ankara: Elit Yayıncılık. | |
2 | Çevik, S.,(1997) Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri, Ankara: Doruk Yayımcılık. | |
3 | Egüz, S.,(1991) Toplu Ses Eğitimi I, Anka: Ayyıldız Matbaası. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |