Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 512 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 512 Adı: MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; müzik topluluklarını tanıyabilme, yönetim tekniklerini her yönüyle kavrayabilme ve uygulayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müzik topluluklarını açıklayabilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Müzik topluluklarında oluşturulması gereken sayısal dengeyi açıklayabilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Müzik topluluklarının yerleşim düzenlerini kavrayabilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Orkestra ve koro şefinin özelliklerini ve donanımlı olması gereken konuları kavrayabilir. PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Müzik topluluklarını yönetirken duruş, giriş hazırlığı, kollar ve ellerin konumuna hakim olabilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Müzik topluluklarını yönetirken gözler, mimik-jestler ve vücut hareketlerini yerinde uygulayabilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müzik topluluklarının tanıtılması, yönetim tekniklerinin teorik ve uygulamalı bilgisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müzik topluluklarının yapılandırılması ve müzik topluluklarında sayısal denge. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Müzik topluluklarında yerleşim düzeni. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Orkestra ve koro şefinin özellikleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Orkestra ve koro şefinin donanımlı olması gereken konular Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Yönetim Teknikleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 2/4 lük ölçü birimi yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 3/4 lük ölçü birimi yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 4/4 lük ölçü birimi yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 Eksik ölçü ile başlayan eserlerin yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 Eksik ölçü ile başlayan eserlerin yönetimi (İstiklal Marşı ) Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 3/8 lik ölçü birimi yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 6/8 lik ölçü birimi yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Sebare ölçü birimi yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Aksak ölçü birimi yönetimi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydoğan, S., (2001), Evrensel Koro Şarkıları, Ankara: Elit Yayıncılık.
2 Çevik, S.,(1997) Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri, Ankara: Doruk Yayımcılık.
3 Egüz, S.,(1991) Toplu Ses Eğitimi I, Anka: Ayyıldız Matbaası.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120