|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı haritalar, haritaların temel kavramları ve harita uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Haritaları okur ve yorumlar. |
PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Farklı haritaların kullanabileceği alanları bilir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tasarladığı etkinliklerde haritaları kullanır. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Harita; haritalama teknikleri; harita türleri ve kullanım alanları; sosyal bilgiler öğretimde harita ve harita kullanımı ile ilgili kavramlar; mekânı algılama becerisi öğretiminde harita kullanım uygulamaları; harita çizme ve haritanın öğretimde etkin kullanımına yönelik uygulama örnekleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Haritalar ve temel kavramlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 2 | Haritacılığın tarihsel gelişimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 3 | Haritaların özellikleri ve bölümleri ile tipografik unsurlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 4 | Ölçekler ve haritaların sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 5 | Yeryüzü şekilleri ve haritalarda yeryüzü şekillerinin gösterimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 6 | Projeksiyonlar ve sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 7 | Coğrafi bilgi sistemleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Haritalama yöntemleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 10 | Harita becerileri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 11 | Harita becerilerin öğretimi, mekanı algılama becerisinin öğretiminde harita kullanımı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 12 | Haritaların okunması ve yorumlanması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 13 | Harita etkinlikleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 14 | Dijital harita uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 15 | Uygulamalı harita etkinlikleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yıldız, F. & Kahveci, M. (2017). GPS/GNSS Uydularla Konum Belirleme Sistemleri- Teori ve Uygulama, 8. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım | |
| 2 | Koç, H. & Ergün, A. (2021). Bilginin görsel ifadesi: Haritalar. Pegem Yayınları: Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, haritalar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | 30 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||