|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı haritalar, haritaların temel kavramları ve harita uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Haritaları okur ve yorumlar. |
PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı haritaların kullanabileceği alanları bilir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tasarladığı etkinliklerde haritaları kullanır. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Harita; haritalama teknikleri; harita türleri ve kullanım alanları; sosyal bilgiler öğretimde harita ve harita kullanımı ile ilgili kavramlar; mekânı algılama becerisi öğretiminde harita kullanım uygulamaları; harita çizme ve haritanın öğretimde etkin kullanımına yönelik uygulama örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Haritalar ve temel kavramlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Haritacılığın tarihsel gelişimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Haritaların özellikleri ve bölümleri ile tipografik unsurlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Ölçekler ve haritaların sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | Yeryüzü şekilleri ve haritalarda yeryüzü şekillerinin gösterimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Projeksiyonlar ve sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Coğrafi bilgi sistemleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Haritalama yöntemleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Harita becerileri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Harita becerilerin öğretimi, mekanı algılama becerisinin öğretiminde harita kullanımı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Haritaların okunması ve yorumlanması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Harita etkinlikleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Dijital harita uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Uygulamalı harita etkinlikleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldız, F. & Kahveci, M. (2017). GPS/GNSS Uydularla Konum Belirleme Sistemleri- Teori ve Uygulama, 8. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım | |
2 | Koç, H. & Ergün, A. (2021). Bilginin görsel ifadesi: Haritalar. Pegem Yayınları: Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, haritalar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |