| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, Dinler Tarihine yönelik kavramları tanımlamayı, günümüzde yaşamaya devam eden dünya dinlerinin, tarihleri, inanç esasları ve pratikleriyle bugünkü durumları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dinler tarihi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Dinin canlı, dinamik, insanları yönlendiren bir fonksiyona sahip olduğunu fark edebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		|
| DÖÇ-3 | Yaşayan dinlerin tarihini, günümüzdeki durumunu, temel özelliklerini, diğer dinlere bakışını ve dünya dinleri içindeki yerini açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Dinler Tarihi'nin temel kavramları ve günümüzde mensubu bulunan başlıca dünya dinlerinin tarih, inanç ve pratiklerini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 2 | Din kavramı, din tanımları ve tasnifleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 3 | Hint Dinleri: 1.Hinduizm’in tarihi, inanç esasları, pratikleri, günümüzdeki durumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 4 | 2. Budizm’in tarihi, inanç esasları, pratikleri, günümüzdeki durumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 5 | 3.Caynizm ve Sihizm’in tarihi, inanç esasları, pratikleri, günümüzdeki durumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 6 | Çin Dinleri: Konfüçyanizm ve Taoizm’in tarihi, inanç esasları, pratikleri, günümüzdeki durumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 7 | Japon Dinleri: Şintoizm ve Zen Budizm’in tarihi, inanç esasları, pratikleri, günümüzdeki durumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İlahî Dinler: 1.Yahudiliğin tarihi, inanç esasları, pratikleri, günümüzdeki durumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 10 | 2. Hıristiyanlığın tarihi, inanç esasları, pratikleri, günümüzdeki durumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 11 | Yahudiliğin ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 12 | 3. İslam tarihi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 13 | İslam inanç esasları ve ibadetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 14 | İslam’ın diğer dinlere bakışı | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 15 | Yeni dini hareketler; çıkış sebepleri ve karakteristik özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aykıt, D. ve Kurt, A. (2019). Dinler tarihi. Ankara: Bilay | |
| 2 | Gündüz, Ş. (Ed.). (2019). Yaşayan dünya dinleri. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı | |
| 3 | Dumortier, B. (Ed.). (2007). Dinler atlası. İstanbul: NTV | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Dünya dinleri görselleri ( fotoğraf, vcd), dinler atlası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||