|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı görsel iletişim tasarım süreçlerinde görsel düzenlemeler gerçekleştirilirken alımlayıcı üzerinde duygusal etkinin, moodlar, duygular ve hislerin ortaya çıkarılması bağlamında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Görsel düzenleme anlam ve duygu ilişkisini kurabilir. |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Görsel estetikle ile ilgili temel kavramlar, duygusal iletişimin ve görsel arasında ilişkinin çözümlenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders Hakkında Bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 2 | ALGI TEORİSİ | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 3 | GÖRSEL BİLİŞ | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Estetik kategoriler- güzel, çirkin,korkunç, vb. | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Duygu üretimi- paket duygular. Mod, duygu ve his kavramları. | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Çerçeve, anlam ve duygu | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Görüntü ve ses | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Montajın Etkisi | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | Yeni medya da görsel düzenleme | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Film incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Film İncelemesi | Yöntemi |
| 13 | Filim incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | Film incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
| 15 | Film incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Berger, J. (1999). Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman. İstanbul, Metis Yayınları. | |
| 2 | Ulutaş, S. (2017). Sinema estetiği. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. | |
| 3 | Ulutaş, S. (2020). Sinemada Estetik Kategoriler: Çirkinin Estetiği. İstanbul: Doruk Yayınları. | |
| 4 | TOPRAK, M (2018). Görsel Estetik, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 7 | 1 | 40 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||