|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı görsel iletişim tasarım süreçlerinde görsel düzenlemeler gerçekleştirilirken alımlayıcı üzerinde duygusal etkinin, moodlar, duygular ve hislerin ortaya çıkarılması bağlamında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel düzenleme anlam ve duygu ilişkisini kurabilir. |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel estetikle ile ilgili temel kavramlar, duygusal iletişimin ve görsel arasında ilişkinin çözümlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Hakkında Bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
2 | ALGI TEORİSİ | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
3 | GÖRSEL BİLİŞ | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Estetik kategoriler- güzel, çirkin,korkunç, vb. | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Duygu üretimi- paket duygular. Mod, duygu ve his kavramları. | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
6 | Çerçeve, anlam ve duygu | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Görüntü ve ses | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Montajın Etkisi | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
10 | Yeni medya da görsel düzenleme | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Film incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
12 | Film İncelemesi | Yöntemi |
13 | Filim incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
14 | Film incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
15 | Film incelemesi | Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Berger, J. (1999). Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman. İstanbul, Metis Yayınları. | |
2 | Ulutaş, S. (2017). Sinema estetiği. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. | |
3 | Ulutaş, S. (2020). Sinemada Estetik Kategoriler: Çirkinin Estetiği. İstanbul: Doruk Yayınları. | |
4 | TOPRAK, M (2018). Görsel Estetik, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 7 | 1 | 40 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |