|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ABA (aba@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Unity oyun motoru ile oyun geliştirmenin temel prensiplerini tanımlama, Unity 3D kullanarak oyun tasarlama ve geliştirme yetkinliği kazanma |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Unity oyun motorunu tanır ve kullanabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vektör, Kuvvet, Çekim, Sürtünme gibi fizik kurallarını oyun geliştirmede etkin kullanır |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kullanıcı arayüzünü tanır ve kullanabilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Unity fonksiyonlarını tanır ve kullanabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | C# dilini kullanarak Unity oyun motorunda oyun geliştitebilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Arayüze giriş ve araçların kullanılması, Unity 3D Programlamaya giriş,Temel Seviye Tasarımı, Temel Vektörler, Fiziksel Materyaller, Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme, Sabit Kuvvet, Çarpışma Tespit Metodları, Materyal kullanımı, Temel Fizik Kuralları, GUI, Kameralar ve Işıklandırma, Karakter animasyonu, Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arayüze giriş ve araçların kullanılması | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
2 | Unity 3D Programlamaya giriş | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
3 | Temel Seviye Tasarımı | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
4 | Temel Vektörler | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
5 | Fiziksel Materyaller | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
6 | Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
7 | Sabit Kuvvet | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çarpışma Tespit Metodları | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
10 | Materyal kullanımı | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
11 | Temel Fizik Kuralları | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
12 | GUI (arayüz tasarımı ve programlaması) | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
13 | Kameralar ve Işıklandırma | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
14 | Karakter animasyonu | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
15 | Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik | Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders notu ve diğer yardımcı kaynaklar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, ders notu, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |