Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Unity oyun motorunu tanır ve kullanabilir |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Vektör, Kuvvet, Çekim, Sürtünme gibi fizik kurallarını oyun geliştirmede etkin kullanır |
PÇ-27 Edindiği teorik alt yapıya dayalı olarak bilişim suçlarıyla ilgili sorunları sistematik biçimde analiz ederek çözer
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kullanıcı arayüzünü tanır ve kullanabilir. |
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Unity fonksiyonlarını tanır ve kullanabilir |
PÇ-9 Nesne tabanlı programlar geliştirir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
C# dilini kullanarak Unity oyun motorunda oyun geliştitebilir |
PÇ-15 Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, Arayüze giriş ve araçların kullanılması, Unity 3D Programlamaya giriş,Temel Seviye Tasarımı, Temel Vektörler, Fiziksel Materyaller, Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme, Sabit Kuvvet, Çarpışma Tespit Metodları, Materyal kullanımı, Temel Fizik Kuralları, GUI, Kameralar ve Işıklandırma, Karakter animasyonu, Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik konularını içermektedir.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Arayüze giriş ve araçların kullanılması |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
2 |
Unity 3D Programlamaya giriş |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
3 |
Temel Seviye Tasarımı |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
4 |
Temel Vektörler |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
5 |
Fiziksel Materyaller |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
6 |
Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
7 |
Sabit Kuvvet |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Çarpışma Tespit Metodları |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
10 |
Materyal kullanımı |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
11 |
Temel Fizik Kuralları |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
12 |
GUI (arayüz tasarımı ve programlaması) |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
13 |
Kameralar ve Işıklandırma |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
14 |
Karakter animasyonu |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
15 |
Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik |
Anlatım / Soru – Cevap, problem çözme, uygulama |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ders notu ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Yardımcı ders kitabı, ders notu, projeksiyon, bilgisayar
|