| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Temel kimya ve fizik bilgilerini kullanarak renkleri tanımlayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Renklerle ilgili temel kimyasal bilgileri, günlük yaşamda iletişim kurma ve kendini ifade etme gibi alanlara uygulayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		İş alanlarında ve kültürde renklerin anlamlarını tanımlayabilir, renkleri kullanma da farkındalık geliştirebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Bu ders, renklerin tarihini ve kültürünü, renklerle ilgili temel kimyasal ve fiziksel bilgileri, renklerin frekanslarının psiko-fiziksel etkilerini, duygusal anlamlarını, iş dünyasında sunum ve mülakatlardaki yerini, iletişimdeki önemini, farklı kültürlerde ve eğitimsel süreçlerde renklerin anlamlarını, kişilik ve karakter oluşumundaki etkisini ve sofrada renklerin kullanımını kapsamaktadır. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Dersin amacı, kapsamı ve yöntemlerinin açıklanması | 
		Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi | 
	
		
		| 2 | 
		Renk tarihi, kültürü | 
		Anlatma, soru cevap yöntemi | 
	
		
		| 3 | 
		Renkleri açıklayan temel kimya kuralları | 
		Renk ve semboller kullanma, anlatma, soru cevap yöntemi
 | 
	
		
		| 4 | 
		Renkleri açıklayan temel kimya kuralları | 
		Renk ve semboller kullanma, anlatma, soru cevap yöntemi
 | 
	
		
		| 5 | 
		Renklerin dalga boyları ve frekansları | 
		Renk ve semboller kullanma, anlatma, soru cevap yöntemi
 | 
	
		
		| 6 | 
		Renklerin fiziksel özelliğinin algıya etkileri | 
		Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi | 
	
		
		| 7 | 
		Temel renkler ve renk grupları  | 
		Lecture, question and answer, discussion | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Renk kontrastları | 
		Anlatım, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 10 | 
		Renklerin frekanslarının psiko-fiziksel etkileri | 
		Beyin fırtınası, gözlem, tartışma | 
	
		
		| 11 | 
		Renklerin iş dünyasında sunum ve mülakatlardaki yeri | 
		Beyin fırtınası, gözlem, tartışma | 
	
		
		| 12 | 
		Farklı kültürlerde ve eğitimsel süreçlerde renklerin anlamları | 
		Anlatım, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 13 | 
		Öğrencilerin sunumları ve değerlendirmeleri | 
		Sunum, tartışma | 
	
		
		| 14 | 
		Öğrencilerin sunumları ve değerlendirmeleri | 
		Sunum, tartışma | 
	
		
		| 15 | 
		Öğrencilerin sunumları ve değerlendirmeleri | 
		Sunum, tartışma | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Atakol, O. ve Öz, S. (2021). Renklerin kimyası. İstanbul: Yalın Yayıncılık. | 
	
		
		| 2 | 
		Tarhan Muslu, Z. (2019). Renk şifresi. İstanbul: Alfa Yayınları. | 
	
		
		| 3 | 
		Ekşib, Ş. (2021). Sayıların ve renklerin sırlı dili-kadim bilgilerin ışığında. İstanbul: Ceres Yayınları. | 
	
		
		| 4 | 
		Demirsoy, Ali (2021). Canlılığın Oluşum Öyküsünde Renklerin Dansı. Akılçelen Kitaplar.	 | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |