|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞEN TÜKEL (aysentukel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yerel oyunların sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Oyunun çocuğun hayatındaki yerini ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Oyunun çocuğun gelişimine olan etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yerel çocuk oyun örneklerini sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanarak uygulayabilir. |
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenme için gerekli bilgiye ulaşma yollarını bilir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yerel oyunların ve çocuk oyunlarının (aşık, çelik çomak, yedi kiremit, kutu kutu pense, yerden yüksek misket, körebe, arapsaçı vb. yerel ve diğer oyunlar) teorik bilgisi; ve uygulaması ile bu oyunların sosyal bilgiler dersinde nasıl kullanılacağının bilgisi; uygulamalı örnekler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oyunun Tanımı Ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Oyunun Eğitsel Yönü | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Oyunun Gelişim Alanlarına Etkisi | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 4 | Oyunun Evreleri ve Çeşitleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 5 | Oyunun Evreleri ve Çeşitleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 6 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Yerel Çocuk Oyunlarının Kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru cevap Uygulama |
| 7 | Uygulamalı yerel çocuk oyunları | Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
| 10 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
| 11 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
| 12 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
| 13 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
| 14 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
| 15 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ÖREN, M. ( Editör, 2019). Çocuk ve Oyun T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3382 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2234 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Top, ip vb malzeme | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 3 | 1 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 4 | 2 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 6 | 1 | |
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 63 | ||