|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEN TÜKEL (aysentukel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yerel oyunların sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oyunun çocuğun hayatındaki yerini ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Oyunun çocuğun gelişimine olan etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yerel çocuk oyun örneklerini sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanarak uygulayabilir. |
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenme için gerekli bilgiye ulaşma yollarını bilir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yerel oyunların ve çocuk oyunlarının (aşık, çelik çomak, yedi kiremit, kutu kutu pense, yerden yüksek misket, körebe, arapsaçı vb. yerel ve diğer oyunlar) teorik bilgisi; ve uygulaması ile bu oyunların sosyal bilgiler dersinde nasıl kullanılacağının bilgisi; uygulamalı örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyunun Tanımı Ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Oyunun Eğitsel Yönü | Anlatma Yöntemi |
3 | Oyunun Gelişim Alanlarına Etkisi | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
4 | Oyunun Evreleri ve Çeşitleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
5 | Oyunun Evreleri ve Çeşitleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
6 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Yerel Çocuk Oyunlarının Kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru cevap Uygulama |
7 | Uygulamalı yerel çocuk oyunları | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
10 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
11 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
12 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
13 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
14 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
15 | Yerel Çocuk Oyun Örnekleri ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Kullanımı | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖREN, M. ( Editör, 2019). Çocuk ve Oyun T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3382 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2234 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Top, ip vb malzeme |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4 | 2 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 6 | 1 | |
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 63 |