|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eğitim ve öğrenmeyle ilgili temel bir anlayış oluşturmak; öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirmek ve diğer öğretmenlik meslek bilgisi derslerine zemin oluşturmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğretmenin ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini bilir. |
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar. |
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevleri, eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler konularını kapsamaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Eğitim bilimlerinde yöntem | Anlatım, tartışma |
3 | Eğitimin psikolojik temelleri | Anlatım, tartışma |
4 | Eğitimin psikolojik temelleri | Anlatım, tartışma |
5 | Eğitimin sosyal temelleri | Anlatım, tartışma |
6 | Eğitimin sosyal temelleri | Anlatım, tartışma |
7 | Eğitimin felsefi temelleri | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimin ekonomik temelleri | Anlatım, tartışma |
10 | Eğitimin siyasal temelleri | Anlatım, tartışma |
11 | Eğitimin hukuki temelleri | Anlatım, tartışma |
12 | Eğitimin tarihsel temelleri | Anlatım, tartışma |
13 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme | Anlatım, tartışma |
14 | Bir meslek olarak öğretmenlik | Anlatım, tartışma |
15 | Öğretmenlik mesleğinin sorunları | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sönmez, V. (Ed.) (2009). Eğitim bilimine giriş. 4th edition. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 97 |