|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Eğitim ve öğrenmeyle ilgili temel bir anlayış oluşturmak; öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirmek ve diğer öğretmenlik meslek bilgisi derslerine zemin oluşturmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitimle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğretmenin ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini bilir. |
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar. |
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği; Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevleri, eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler konularını kapsamaktadır | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
| 2 | Eğitim bilimlerinde yöntem | Anlatım, tartışma |
| 3 | Eğitimin psikolojik temelleri | Anlatım, tartışma |
| 4 | Eğitimin psikolojik temelleri | Anlatım, tartışma |
| 5 | Eğitimin sosyal temelleri | Anlatım, tartışma |
| 6 | Eğitimin sosyal temelleri | Anlatım, tartışma |
| 7 | Eğitimin felsefi temelleri | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eğitimin ekonomik temelleri | Anlatım, tartışma |
| 10 | Eğitimin siyasal temelleri | Anlatım, tartışma |
| 11 | Eğitimin hukuki temelleri | Anlatım, tartışma |
| 12 | Eğitimin tarihsel temelleri | Anlatım, tartışma |
| 13 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme | Anlatım, tartışma |
| 14 | Bir meslek olarak öğretmenlik | Anlatım, tartışma |
| 15 | Öğretmenlik mesleğinin sorunları | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sönmez, V. (Ed.) (2009). Eğitim bilimine giriş. 4th edition. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 97 | ||