Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 101 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 101 Adı: EĞİTİME GİRİŞ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim ve öğrenmeyle ilgili temel bir anlayış oluşturmak; öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirmek ve diğer öğretmenlik meslek bilgisi derslerine zemin oluşturmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğretmenin ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini bilir. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk eğitim sistemini amaç ve yapı olarak tanır ve genel özelliklerini açıklar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaçları ve işlevleri, eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler konularını kapsamaktadır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma
2 Eğitim bilimlerinde yöntem Anlatım, tartışma
3 Eğitimin psikolojik temelleri Anlatım, tartışma
4 Eğitimin psikolojik temelleri Anlatım, tartışma
5 Eğitimin sosyal temelleri Anlatım, tartışma
6 Eğitimin sosyal temelleri Anlatım, tartışma
7 Eğitimin felsefi temelleri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Eğitimin ekonomik temelleri Anlatım, tartışma
10 Eğitimin siyasal temelleri Anlatım, tartışma
11 Eğitimin hukuki temelleri Anlatım, tartışma
12 Eğitimin tarihsel temelleri Anlatım, tartışma
13 Türkiye’de öğretmen yetiştirme Anlatım, tartışma
14 Bir meslek olarak öğretmenlik Anlatım, tartışma
15 Öğretmenlik mesleğinin sorunları Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sönmez, V. (Ed.) (2009). Eğitim bilimine giriş. 4th edition. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 97