Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 204 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 204 Adı: EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FUNDA NALBANTOĞLU YILMAZ (fundan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar, araştırma süreci, veri toplama araçlarının genel özellikleri, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, makale, tez ve veri tabanlarına erişim, araştırma modelleri ve türleri, bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar, nicel ve nitel araştırma desenleri, nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma, araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama, eğitimde aksiyon (eylem) araştırması konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Veri toplama tekniklerini açıklayabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklayabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Nicel ve nitel araştırma desenlerini açıklayabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Makale, tez ve veri tabanlarına erişebilir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Alanı ile ilgili makale ya da tez inceleyip kritik edebilir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-27 Müzik Eğitimi ile ilgili en az bir bilgisayar yazılımı ve bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlayabilir. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-27 Müzik Eğitimi ile ilgili en az bir bilgisayar yazılımı ve bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar, araştırma süreci, veri toplama araçlarının genel özellikleri, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, makale, tez ve veri tabanlarına erişim, araştırma modelleri ve türleri, bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar, nicel ve nitel araştırma desenleri, nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma, araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama, eğitimde aksiyon (eylem) araştırması konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
2 Araştırma süreci Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
3 Literatür tarama-makale, tez ve veri tabanlarına erişim Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
4 Problemi fark etme ve belirleme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, grup çalışması
5 Araştırma modelleri ve türleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, grup çalışması
6 Nicel-nitel araştırma desenleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
7 Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Örneklem Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
10 Verilerin toplanması ve analizi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
11 Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Bilimsel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
13 Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu, Soru-cevap, Grup Çalışması
14 Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu, Soru-cevap, Grup Çalışması
15 Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri.Ankara: Pegem Yayınları.
2 Yılmaz, K. ve Arık, R. S. (2019). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: PEGEM.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 11 11
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 4 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 3 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90