|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesi ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler gerçek sınıf ortamında öğretimi planlar ve uygular |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler gerçek sınıf ortamında öğretim sürecinin değerlendirir |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi ile ilgili becerileri kazanır |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dönem planı, yönerge ve açıklamalar | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
2 | Soru sorma alıştırmaları | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
3 | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
4 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
5 | Ders kitaplarından yararlanma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
6 | Grup çalışmaları | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
7 | Çalışma yapraklarını hazırlanması ve kullanılması | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değerlendirme ve kayıt tutma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
10 | Dersi planlama ve Etkinlikleri sıraya koyma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
11 | Dersi planlama ve Etkinlikleri sıraya koyma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
12 | Dersi planlama ve Etkinlikleri sıraya koyma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
13 | Dersi planlama ve Etkinlikleri sıraya koyma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
14 | Dersi planlama ve Etkinlikleri sıraya koyma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
15 | Dersi planlama ve Etkinlikleri sıraya koyma | anlatma yöntemi grup çalışması soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1 Efe, Rıfat (2008),Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Ankara: Anı Yayıncılık 2 Sulak, Hacı (2012), Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması (3. Baskı),Ankara: Literatürk Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
NEVÜ Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi, basılı yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 8 | 64 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 300 |