|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLSEN ŞERİFE ÖZDEMİR (bilsenozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLSEN ŞERİFE ÖZDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin ana amacı; Klasik Dönem heykel sanatında karşımıza çıkan dinsel ikonografi içeren plastik eserleri detaylarıyla ele almaktır. Bu amaç doğrultusunda ilgili dönem eserleri incelenecek ve böylelikle Klasik Dönem'de din ile plastik sanatlar arasındaki ilişki anlaşılmaya çalışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klasik Dönem heykel sanatını tanır |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Klasik Dönem heykel sanatından bilinen dinsel ikonografik anlatımları tanır. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Klasik Dönem heykel sanatından bilinen dinsel ikonografilerin mekan, sosyal ve siyasi hayat ile olan ilişkisini anlar |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik Dönem Heykel Sanatında Dinsel İkonografi başlıklı bu ders çalışması kapsamında öncelikli olarak dönemin dinsel hayatıyla ilişkili olan plastik eserler ele alınacak, ardından ise . söz konusu eserlerin mekan, konum ve önemleri gibi detayları göz önünde bulundurularak Klasik Dönem sosyal hayatı içerisinde taşıdıkları anlamlar anlaşılmaya çalışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik Dönem Heykel Sanatına Giriş I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Klasik Dönem Heykel Sanatına Giriş II | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Genel Hatlarıyla Klasik Dönem'de Dinsel Yaşam I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Genel Hatlarıyla Klasik Dönem'de Dinsel Yaşam II | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Dinsel İkonografi Nedir? | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Ana hatlarıyla Klasik Dönem Tapınaklarında Dinsel İkonografi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Klasik Dönem siyasi yapısı ve dinsel İkonografi arasındaki ilişkiler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kıta Yunanistan Tapınaklarının Kült heykelleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Klasik Dönem Dinsel İkonografisinde Tapınaklar; Olympia Zeus Tapınağı Plastik Eserleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Klasik Dönem Dinsel İkonografisinde Tapınaklar; Parthenon Tapınağı Plastik Eserleri I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Klasik Dönem Dinsel İkonografisinde Tapınaklar; Parthenon Tapınağı Plastik Eserleri II | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Klasik Dönem'de tanrı heykelleri; Apollon | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Klasik Dönem'de tanrıça heykelleri; Aphrodite | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Boardman J. (2014) Yunan Heykeli, Geç Klasik Dönem. | |
2 | Boardman J. (2013) Yunan Heykeli, Klasik Dönem. | |
3 | Boardman J. (2005) Yunan Sanatı. | |
4 | Richter G.M.A. (1968) The Sculpture and Sculptors of the Greeks. | |
5 | Brommer F. (1979) Die Parthenon Skulpturen. | |
6 | Pollit J.J. (1972) Art and Experience in Classical Greece. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 12 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |