|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ (volkangungordu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı tarihöncesi dönemler kapsamında Yakındoğu'da mimari kavramının ortaya çıkışı ve zaman içerisindeki gelişimi sürecini tüm aşamalarıyla değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sunum ve sunum sonrasında teslim edilen yazılı değerlendirme raporu bu dersin temel değerlendirme yöntemidir. |
PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-6 Uzmanlık alanında arkeoloji bilimine yeni katkılar sağlayacak çalışma yapabilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | güncel literatürün araştırılması |
PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarihöncesi dönemlerde mimari ile ilgili en erken izlerin görüldüğü Epipaleolitik dönemden başlayarak Neolitik ve Kalkolitik çağlarda yerleşim sistemlerindeki değişimle birlikte mimarinin zaman içerisinde geçirmiş olduğu gelişim bu dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarihöncesi Arkeolojisine Giriş | Sunum ve tartışma |
2 | Yakındoğu'da Epipaleolitik Dönem | Sunum ve tartışma |
3 | Takındoğu'da Epipaleolitik Dönem Mimarisi | Sunum ve tartışma |
4 | Yakındoğu'da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem | Sunum ve tartışma |
5 | Yakındoğu'da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem Mimarisi | Sunum ve tartışma |
6 | Yakındoğu'da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem Mimarisi | Sunum ve tartışma |
7 | Yakındoğu'da Çanak Çömleksiz Neolitik Dönem Mimarisi | Sunum ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yakındoğu'da Çanak Çömlekli Neolitik Dönem | Sunum ve tartışma |
10 | Yakındoğu'da Çanak Çömlekli Neolitik Dönem Mimarisi | Sunum ve tartışma |
11 | Yakındoğu'da Çanak Çömlekli Neolitik Dönem Mimarisi | Sunum ve tartışma |
12 | Yakındoğu'da Kalkolitik Çağ | Sunum ve tartışma |
13 | Yakındoğu'da Kalkolitik Çağ Mimarisi | Sunum ve tartışma |
14 | Yakındoğu'da Kalkolitik Çağ Mimarisi | Sunum ve tartışma |
15 | Yakındoğu'da Kalkolitik Çağ Mimarisi | Sunum ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anne Birgitte Gebaer, L. S., Anne Teather, António Carlos Valera (Ed.). (2020). Monumentalising Life in the Neolithic: Narratives of Continuity and Change. Oxbow Books. | |
2 | Antonio Sagona, P. Z. (2009). ANCIENT TURKEY. Routledge. | |
3 | Bar-Yosef, J.-P. B.-A. O. (Ed.). (2008). The Neolithic Demographic Transition and its Consequences. Springer. | |
4 | Brian M. Fagan, N. D. (2019). PEOPLE OF THE EARTH An Introduction to World Prehistory. Taylor & Francis. | |
5 | Cauvin, J. (2000). The Birth of the Gods and origins of Agriculture. Cambridge University Press. | |
6 | Daniela Hofmann, J. S. (Ed.). (2013). Tracking the Neolithic House in Europe Sedentism, Architecture and Practice. Springer. | |
7 | Güldoğan, E. (2011). Aşıklı Höyük Sürtmetaş Buluntu Topluluğu. Tüba-Ar, 14, 41-58. | |
8 | Hodder, I. (Ed.). (2018). Religion, History and Place in the Origin of Settled Life. University Press of Colorado. | |
9 | Ian A. Todd, G. P. (1965). The Chipped Stone Industry of Avla Daǧ. Anatolian Studies, 15, 95-112. | |
10 | Kuijt, I. (Ed.). (2002). Life in Neolithic Farming Communities Social Organization, Identity, and Differentiation. Kluwer Academic Publishers. | |
11 | Laneri, N. (Ed.). (2015). Defining the Sacred. Approaches to the Archaeology of Religion in the Near East. Oxbow Books. | |
12 | Sharon R. Steadman, G. M. (Ed.). (2011). The Oxford Handbook Of Ancient Anatolia 10,000–323 B.C.E. Oxford University Press. | |
13 | Simmons, A. H. (2010). The Neolithic Revolution in the Near East. Transforming the Human Landscape. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
konu ile alakalı bilimsel yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 50 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-15 | ||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |