|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YENER BEKTAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seminer oturumları, belirli araştırma aşamasıyla ilgili araştırma konularını tartışmak için destekleyici bir forum sağlamaktadır. Seminerlerin tamamlanmasının ardından öğrenci, akademik araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanının güncel ve temel bilgilerine etik kurallar çerçevesinde bir arada sahip olur. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri öğretebilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. |
PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir. PÇ-10 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilir. PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir. PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışma ve projeleri uzman düzeyinde bağımsız olarak yürütür. |
PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir. PÇ-10 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilir. PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir. PÇ-12 Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilir. PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrencilere bilimsel bir dinleyici önünde konuşma pratiği yapma ve konuları ayrıntılı olarak keşfetme amaçlıdır. Öğrenciler konuları araştıracak ve diğer öğrenciler için sunumlar düzenleyeceklerdir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Dersin amacı ve içeriği | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Araştırma örneklerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Sunumlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
c) Performans Ödevi | 6 | 14 | 84 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 12 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 12 | 72 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 356 |