Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ARKD-602 - ARKEOLOJİ (DOKTORA)

Kodu: ARKD-602 Adı: SEMİNER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ARKEOLOJİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YENER BEKTAŞ (yenerbektas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
YENER BEKTAŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Seminer oturumları, belirli araştırma aşamasıyla ilgili araştırma konularını tartışmak için destekleyici bir forum sağlamaktadır. Seminerlerin tamamlanmasının ardından öğrenci, akademik araştırmaları eleştirel olarak değerlendirebilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alanının güncel ve temel bilgilerine etik kurallar çerçevesinde bir arada sahip olur. PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir.
PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri öğretebilir.
PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir.
PÇ-10 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilir.
PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir.
PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışma ve projeleri uzman düzeyinde bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir.
PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir.
PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir.
PÇ-10 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alabilir.
PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir.
PÇ-12 Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilir.
PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere bilimsel bir dinleyici önünde konuşma pratiği yapma ve konuları ayrıntılı olarak keşfetme amaçlıdır. Öğrenciler konuları araştıracak ve diğer öğrenciler için sunumlar düzenleyeceklerdir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Dersin amacı ve içeriği Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Öğrencinin eğilimi olan ve ilgi duyduğu alanı ile ilişkili konulara dair ön görüşme, Hazırlanacakları seminer programında konu seçimi, Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Araştırma örneklerinin incelenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Sunumlar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 14 84
       c) Performans Ödevi 6 14 84
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 12 72
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 12 72
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 356