|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı MÖ II. binyıl Anadolu ve Mezopotamya kültürleriyle ilgili ileri düzey bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | MÖ II. Binyıl Anadolu ve Mezopotamya Mezopotamya kültürlerini karşılaştırabilir. |
PÇ-2 Uygulamada ve teorik çalışmada karşılaştığı sorunlara analitik yaklaşabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir. PÇ-12 Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | MÖ II. Binyıl Mezopotamya kültürlerini açılkayabilir. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-9 Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilir. PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir. PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | MÖ II. Binyıl Anadolu kültürlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri öğretebilir. PÇ-7 Bireysel olarak proje oluşturabilme ve proje yürütebilir. PÇ-11 Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. |
Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders MÖ II. binyıl Anadolu ve Mezopotamya kültürleriyle ilgili ileri düzey bilgileri kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatım |
| 2 | Mezopotamya Kronolojisi | Anlatım |
| 3 | Anadolu Kronolojisi | Anlatım |
| 4 | Mezopotamya Devletleri | Anlatım |
| 5 | Mezopotamya Devletleri | Anlatım |
| 6 | Anadolu Devletleri | Anlatım |
| 7 | Anadolu Devletleri | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mezopotamya Ekonomisi | Anlatım |
| 10 | Anadolu'da MÖ II. Binyıl Ekonomisi | Anlatım |
| 11 | Mezopotamya Materyal Kültürü | Anlatım |
| 12 | Anadolu Materyal Kültürü | Anlatım |
| 13 | Anadolu Mezopotamya İlişkileri | Anlatım |
| 14 | Anadolu Mezopotamya İlişkileri | Anlatım |
| 15 | Anadolu Mezopotamya İlişkileri | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | T. Özgüç, Kültepe, İstanbul, 2005. | |
| 2 | T. Bryce, The Kingdom of Hittites, Newyork, 2005 | |
| 3 | S. R. Steadman ve G. McMahon, The Oxford Handbook of Ancient Anatolia, 2011. | |
| 4 | E. Strommenger, M. Hirmer, The Art of Mesopotamia, London, 1964. | |
| 5 | A. L. Delaporte, Mesopotamia, The Babylonian and Assyrian Civilization. New York, 1970 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 7 | 49 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||