|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YALÇIN KAMIŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilimsel yaklaşımların temelinde yatan prensiplerin anlaşılması, analitik düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yapma bilgi ve yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanının güncel ve temel bilgilerine etik kurallar çerçevesinde bir arada sahip olur. PÇ-2 Alanında lisans eğitiminde edindiği tüm pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir ayrıca uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde uzman düzeyinde kullanır, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri getirir. PÇ-12 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. PÇ-13 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uzman düzeyinde bir araya getirir ve kullanır. |
Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel bilginin niteliği ve gelişme süreci, sosyal bilimlerde yöntem ve yöntem ilkeleri, bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel bazı kavramlar, nicel ve nitel veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallar ve etik kurallara uygun alıntı yapma biçim ve teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel Bilginin Nitelikleri ve Bilimin Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
2 | Sosyal Bilimlerde Yöntem ve Yöntem İlkeleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Temel Bazı Kavramlar: Hipotez, Hipotez Testi, Kuram ve Bilimsel Yasa | Anlatma Yöntemi |
4 | Temel Bazı Kavramlar: Tümdengelim, Tümevarım ve Hipotezli Tümdengelim | Anlatma Yöntemi |
5 | Herhangi bir Eserin Bilimsellik Düzeyinin Belirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
6 | Bilimsel Araştırma Süreç ve Aşamaları | Anlatma Yöntemi |
7 | Bilimsel Araştırmalarda Uygulanması Gereken Etik Kurallar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel Araştırma Türleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Araştırma Konusunun Seçimi, Sınırlandırılması ve Geçici Plan Hazırlanması | Anlatma Yöntemi |
11 | Veri Toplama ve Analiz Teknikleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Nicel ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri | Anlatma Yöntemi |
13 | Araştırma İçin Internetten Yararlanma | Anlatma Yöntemi |
14 | Etik Kurallara Uygun Alıntı Yapma Biçim ve Teknikleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Dipnot ve Kaynak Gösterme Teknikleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karen D. Vitelli, Chip Colwell-Chanthaphonh, John Stephen Colwell · 2006, Archaeological Ethics | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 12 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |