|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ (volkangungordu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anadolu'nun tarihöncesi sanatına ait örneklerin değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanının güncel ve temel bilgilerine etik kurallar çerçevesinde bir arada sahip olur. PÇ-2 Alanında lisans eğitiminde edindiği tüm pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir ayrıca uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde uzman düzeyinde kullanır, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri getirir. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri etik kurallar çerçevesinde ele alarak ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla uzman düzeyinde aktarabilme becerisine sahip olur ve uygular. PÇ-8 Alanı ile ilgili güncel konuları ulusal ve uluslararası düzeyde topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine uzman düzeyde sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu'da tarihöncesi dönemler de sanat | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sunum |
2 | Giriş | Sunum |
3 | Üst Paleolitik Dönem Mağara Resim Sanatı | Sunum |
4 | ÜST PALEOLİTİK DÖNEMDE ANA TANRIÇA FİGÜRİNLERİ | Sunum |
5 | KUZEY MEZOPOTAMYA’DA ÇANAK ÇÖMLEKSİZ NEOLİTİK DÖNEM’DE BEZEMELİ TAŞ LEVHALAR & ANADOLU’DAKİ İZLERİ | Sunum |
6 | NEOLİTİK ÇAĞ: İNSAN BİÇİMLİ KAP SANATI | Sunum |
7 | Neolitik Dönem'de Kapadokya Bölgesinde Boncuk Sanatı | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Latmos Bölgesi Mağara Duvar Resimleri | Sunum |
10 | Mersin Yumuktepe Neolitik Çanak Çömleği | Sunum |
11 | ORTA ANADOLU BÖLGESİNDE NEOLİTİK ÇAĞ DUVAR BOYASI ÖRNEKLERİ | Sunum |
12 | Neolitik Dönem'fde Orta Anadolu ve Göller Bölgesinde Damga Mühür Geleneği | Sunum |
13 | Neolitik Dönem de Orta Aanadolu'da Ok uçları | Sunum |
14 | Ubaid ve Uruk dönemi insan figürinleri | Sunum |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özdoğan 2002 Özdoğan, M., “Defining the Neolithic of Central Anatolia”, The Neolithic of Central Anatolia. Internal Developments and External Relations During the 9th – 6th Millennia Cal BC (F. Gerard – L. Thissen), İstanbul, 253-261. | |
2 | Anne Birgitte Gebaer, L. S., Anne Teather, António Carlos Valera (Ed.). (2020). Monumentalising Life in the Neolithic: Narratives of Continuity and Change. Oxbow Books. | |
3 | Cauvin, J. (2000). The Birth of the Gods and origins of Agriculture. Cambridge University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
makale, kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-15 | 1 | 50 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 12 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |