|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ARSLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
1. Türk Anayasa Hukukunun tarihsel ve düşünsel arka planını öğrenmek, 2. Temel hak ve özgürlükler rejimini öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Türk Anayasa Hukukunun temel ilkeleri üzerine derinlemesine bilgi sahibi olabilirler. |
PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler devletin temel organlarının işleyişini anayasa hukuku üzerinden kapsamlı bir şekilde açıklayabilirler. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler 1961 ve 1982 anayasalarının içerikleri karşılaştırma yeteneklerine sahip olabilirler. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; Türk Anayasa Tezleri, 1982 Anayasasına Göre Temel Hak ve Özgürlüklerin Genel Rejimi, Kişi Özgürlüğü ve Güvenliği, İfade Özgürlüğü, Bilim ve Sanat Özgürlüğü, Özel Yaşama Saygı Hakkı, Adil Yargılanma Hakkı, Din ve Vicdan Özgürlüğü, Siyasal Haklar ve Ödevler, Örgütlenme Özgürlükleri ve Ekonomik ve Sosyal Haklar konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş dersi: Dersin konusu ve Türk Anayasa Hukukunun çalışma alanı hakkında açıklamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Anayasal Gelişme Tezleri – I a) Gelenekçi Anayasa Tezleri b) Kemalist Anayasa Tezleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Anayasal Gelişme Tezleri – II a) Popülist Anayasa Tezleri b) Sosyalist Anayasa Tezleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | 1982 Anayasasının Evrimi ve Siyasal Felsefesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | 1982 Anayasasında Düzenlenen Cumhuriyet Rejimi: demokratik sosyal hukuk devlet | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | 1982 Anayasasında Cumhuriyetin Genel İlkeleri: laiklik ve milliyetçilik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | 1982 Anayasasında Temel Hak ve Özgürlüklerin Genel Rejimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İfade özgürlüğü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Karar İncelemesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Düşünce, Din ve Vicdan Özgürlükleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Özel Yaşama Saygı Hakkı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Adil Yargılanma Hakkı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Siyasal Haklar, Özgürlükler ve Ödevler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Ekonomik ve Sosyal Haklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bülent Tanör, Anayasal Gelişme Tezleri, YKY yay., İstanbul 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |