|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin üniter devlet ve dönüşümü; AB ve AK’nin bölge yaklaşımı ve üniter devletlerde bölge yönetimi uygulamalarını ele almaktır. Bunun yanında karşılaştırmalı üniter devlet olgusu ile taşra ve yerinden yönetim yapıları tarihsel süreç içerisinde incelenerek, bölge uygulamaları, önerilen modeller, karşılaşılabilecek olumlu ve olumsuz sonuçlar çerçevesinde bölge yönetimlerinin uygulanabilirliği tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yerinden yönetim düşünce ve ilkesinin klasik ve modern yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Modern yerinden yönetim ilkesinin hayata geçiriliş biçimlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | bölgecilik ve bölgeselleşme konularını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Avrupa Birliğinde yerelleşme ve bölgeselleşme konularını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Avrupa Birliğinde yerelleşme (ademi merkeziyet) alanındaki gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | AB’nin yönetsel yapısı ve bu yapıya yön veren temel toplumsal ve siyasal değerleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Türkiye-AB ilişkilerinin Türk kamu yönetimi yapısı üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Türkiye-AB ilişkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Türkiye’de modern yerinden yönetim uygulamaları hakkındaki gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kent ve kentleşme olgularının tanımından yola çıkılacak olan derste kentin doğuşu ve gelişimi tarihsel bir perspektiften ele alınacaktır. Daha sonra metropolleşme, küreselleşme gibi güncel eğilimler tartışılacaktır. Dersin ikinci bölümünde ise kentsel yönetişim, yerelleşme ve yerinden yönetimler üzerinde durulacaktır. Türkiye’de yerel yönetimlerin tarihsel gelişimine değinildikten sonra yerel yönetimlere ilişkin yasal-yönetsel-mali çerçeve ve reform süreçleri incelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yerinden yönetim ilkesi (klasik yaklaşım) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Yerinden yönetim ilkesi (modern yaklaşım) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Modern yerinden yönetim uygulamaları: bölgeselleşme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Modern yerinden yönetim uygulamaları: AB’de bölgeselleşme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Modern yerinden yönetim uygulamaları: AB’de subsidiarite ilkesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Modern yerinden yönetim uygulamaları: AB’ye üye ülkelerde bölgeselleşme. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Modern yerinden yönetim uygulamaları: AB'ye üye ülkelerde bölgeselleşme. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modern yerinden yönetim uygulamaları: özelleştirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Türkiye’de yerinden yönetim uygulaması ve sorun alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | AB-Türkiye ilişkilerinin Türk kamu yönetimi üzerine etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye’de modern yerinden yönetime doğru evrimleşme: mevzuat düzenlemeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye’de yerelleşme / bölgeselleşme sorunu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nadaroğlu, H. (2001). Mahalli İdareler, Beta Yayınları: Ankara. | |
2 | Tecer, M. (2007). Avrupa Birliği ve Türkiye, TODAİE Yayınları: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |