|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kamu personelinin yönetimi konusunda temel kavramları benimsetmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel ve kamu personel yönetimi arasındaki bağıntıları saptayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri yorumlayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Personel sistemlerini karşılaştırıp eleştirebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle irdeleyebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Kamu personel rejiminin sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Personel rejimi ile ilgili sorunlara çözüm önerisi getirebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde; Türk Kamu Personel Sisteminin tarihsel gelişimi, sistemin dayandığı temel ilkeler, memur disiplin hukuku ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ekseninde sorunlar ve çözüm önerileri incelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kamu personel yönetiminin tarihi gelişimi, özel kesimdeki personel yönetimi ile kamu personel yönetimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler: Liyakat, kariyer, sınıflandırma, eşitlik, tarafsızlık, güvence | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | İşe yönelmiş (kadro) personel sistemi-Kişiye yönelmiş (rütbe) personel sistemi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kamu Personel Rejimindeki Değişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kamu Görevlileri ve Devlet Memurluğu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Devlet Memurlarının Ödev ve Sorumlulukları, Hakları ve Tabi Oldukları Yasaklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Devlet Memurlarının Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hizmet içi eğitim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Disiplin Soruşturması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Memurların Yargılanması ve Görevden Uzaklaştırma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Devlet Memurluğunun Sona Ermesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kamu personel rejiminin sorunları, reform çabaları ve norm kadro çalışmaları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | İnsan kaynakları yönetimi yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kamu kesiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, memurlarda bulunması gereken karakter özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aslan, O. (2012). Devlet Bürokrasi ve Kamu Personel Rejimi, İmge Kitabevi: Ankara. | |
2 | Aslan, O. (2005). Kamu Personel Rejimi, TODAİE Yayınları: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |