|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kamu personelinin yönetimi konusunda temel kavramları benimsetmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel ve kamu personel yönetimi arasındaki bağıntıları saptayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri yorumlayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Personel sistemlerini karşılaştırıp eleştirebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle irdeleyebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Kamu personel rejiminin sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Personel rejimi ile ilgili sorunlara çözüm önerisi getirebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriğinde; Türk Kamu Personel Sisteminin tarihsel gelişimi, sistemin dayandığı temel ilkeler, memur disiplin hukuku ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ekseninde sorunlar ve çözüm önerileri incelenmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kamu personel yönetiminin tarihi gelişimi, özel kesimdeki personel yönetimi ile kamu personel yönetimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 2 | kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler: Liyakat, kariyer, sınıflandırma, eşitlik, tarafsızlık, güvence | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 3 | İşe yönelmiş (kadro) personel sistemi-Kişiye yönelmiş (rütbe) personel sistemi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 4 | Kamu Personel Rejimindeki Değişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | Kamu Görevlileri ve Devlet Memurluğu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Devlet Memurlarının Ödev ve Sorumlulukları, Hakları ve Tabi Oldukları Yasaklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 7 | Devlet Memurlarının Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hizmet içi eğitim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Disiplin Soruşturması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Memurların Yargılanması ve Görevden Uzaklaştırma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Devlet Memurluğunun Sona Ermesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Kamu personel rejiminin sorunları, reform çabaları ve norm kadro çalışmaları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | İnsan kaynakları yönetimi yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Kamu kesiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, memurlarda bulunması gereken karakter özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aslan, O. (2012). Devlet Bürokrasi ve Kamu Personel Rejimi, İmge Kitabevi: Ankara. | |
| 2 | Aslan, O. (2005). Kamu Personel Rejimi, TODAİE Yayınları: Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
| 5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 170 | ||