|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LEYLA KAHRAMAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin Osmanlı Devleti'nden günümüze iktidar ilişkilerinin anayasal çerçevesindeki değişim sürecini anlamalarını; Türk anayasacılığının yaşadığı dönüşümün altında yatan temel dinamikleri tanımlamalarını; Tarihsel olgulardan hareketle günümüz hukukuna ilişkin bakış kazanmalarını; pozitif anayasa hukukunu, geçmiş deneyimler ile karşılaştırarak günümüzün küresel anayasal sorunlarını yerelden evrensele uzanan bir perspektifle tartışabilmelerini sağlayarak Türkiye’nin Osmanlı Devletinden günümüze uzanan anayasal gelişimini detaylı ve sistematik bir biçimde incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anayasa hukukunun temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anayasaları tarihi ve sistematik açıdan açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Anayasa Düzenini ve özellikle 1982 Anayasasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-9 Hukukun üstünlüğü, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre gibi evrensel ilkeler ve değerler konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; Osmanlı devlet yapısı ve iktidar biçimi, Osmanlı dönemi anayasal gelişmeleri, Tanzimat hareketleri ve ilk anayasallaşma süreçleri, Cumhuriyet’in kuruluşu ve anayasa süreçleri, 1921 Anayasası dönemi, 1961 Anayasası ve ortaya çıkışı, 1982 Anayasası ve temel esasları, Yasama Organı, Yürütme Organı, Yargı Organı ve Anayasa Yargısı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1808 Den Başlayarak 1876 Kânûn-i Esâsî´ye Kadarki Anayasal Gelişmeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | 1876 Kânûn-i Esâsî´nin Genel İlkeleri, Temel Organlar Ve Kurumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | 1921 Teşkilat-I Esasiye Kanunu Ve 1924 Teşkilat-I Esasiye Kanunu´nda Genel İlkeler, Temel Organlar Ve Kurumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | 1961 Anayasası´nın Genel İlkeleri, Temel Organlar Ve Kurumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | 1982 Anayasası’nın Yapılması Ve Genel İlkeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | 1982 Anayasası´nda Temel Hak Ve Özgürlükler Rejimi I | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | 1982 Anayasası´nda Temel Hak Ve Özgürlükler Rejimi II | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1982 Anayasası Düzeninde Siyasi Partiler Hukuku | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | 1982 Anayasası´nda Yasama Organı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | 1982 Anayasası´nda Yürütme Organı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | 1982 Anayasası´nda Yargı Organı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye Anayasa Mahkemesi Ve Türkiye Anayasa Yargısı Düzeni | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | 1982 Anayasası´na Göre Anayasanın Yapılması Ve Değiştirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özbudun, E. (2015). Türk Anayasa Hukuku, 16. Baskı, Yetkin Yayınları: Ankara. | |
2 | Gözler, K. (2015). Türk Anayasa Hukuku Dersleri, 18. Baskı, Ekin Basım Yayın Dağıtım: Bursa. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 250 |