|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Anayasa'nın, idarenin kendi işlem ve eylemlerinden kaynaklanan zararı ödemekle yükümlü olduğunu öngören 125. maddesinde dayanağını bulan idarenin mali sorumluluğunun esasları, idari yargı içtihatlarıyla benimsenmiş ve geliştirilmiş esaslarının öğretilmesidir. Bu çerçevede sorumluluk nedeni olarak karşımıza çıkan "hizmet kusuru" ve kusursuz sorumluluk halleri ile bunların özel hukukta kabul edilen ilkelerden farklılaştığı hususlar üzerinde durularak, sözü edilen sorumluluk nedenlerinin güncel gelişmeler ışığında eleştirel ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'de kamunun mali kaynaklarını listeleyebilirler. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler Türk Kamu mali yönetim sisteminin uygulama esasları hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler kamu yönetiminin stratejik planlama ve bütçeleme süreçlerinin teori ve uygulama aşamalarını analiz edebilirler. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler kamu mali kaynaklarının nasıl etkin kullanabileceğini örneklerle açıklayabilirler. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; Kamu mali yönetimi ve denetimi ile ilgili temel kavramlar, bütçe sistemleri, stratejik planlama, performans esaslı bütçeleme, kamuda denetim biçimleri, iç kontrol, iç denetim; dış denetim, denetim sistemindeki sorunlar konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar-1 | Ders anlatımı. |
2 | Temel Kavramlar-2 | Ders anlatımı. |
3 | Mali Sistemlerde Reform ve Kamu Mali Yönetiminde Değişim | Ders anlatımı. |
4 | Plan ve Bütçeleme Sistemleri | Ders anlatımı. |
5 | Stratejik Planlama | Ders anlatımı. |
6 | Performans Esaslı Bütçeleme | Ders anlatımı. |
7 | Bütçe Hazırlama Süreci | Ders anlatımı. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamuda Denetim Mekanizmaları | Ders anlatımı. |
10 | Türk Kamu Yönetiminde Denetimden Sorumlu Birimler | Ders anlatımı. |
11 | İç Kontrol | Ders anlatımı. |
12 | İç Denetim | Ders anlatımı. |
13 | Dış Denetim | Ders anlatımı. |
14 | Denetimde Karşılaşılan Sorunlar | Ders anlatımı. |
15 | Genel Değerlendirme ve Sınava Hazırlık | Ders anlatımı. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aktan, Coşkun Can, Kamu Mali Yönetiminde Stratejik Planlama ve Performans Esaslı Bütçeleme, Seçkin, 2006 | |
2 | KESKİN, Duygu Anıl, İç Kontrol Sistemi: Kontrol Öz Değerlendirme, Beta Basım Yayım, İstanbul, Aralık, 2006 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, makale, örnek yargı kararları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |