|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LEYLA KAHRAMAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Osmanlı döneminin son yüzyıllarından beri Türkiye`nin yaşamakta olduğu modernleşme deneyiminin modernleşme konusundaki temel tezlere ve diğer örneklere de atıfta bulunularak incelenmesini kapsamaktadır. Bu doğrultuda amaç, öğrencilerin Türkiye’nin 200 yıllık modernleşme sürecini ve bunun geçirdiği aşamaları içselleştirerek, diğer modernleşme hareketleriyle karşılaştırmalı olarak ele almalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı'daki modernleşme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 1960 sonrası ortaya çıkan toplumsal hareketleri açıklayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk siyasal hayatına ilişkin güncel konuları tartışabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; modernleşme kavramı ve kuramları, Tanzimat dönemine kadar Osmanlı devlet ve toplum yapısı, Tanzimat döneminde idari, sosyal ve hukuki alanda yaşanan gelişmeler, Tanzimat ve Islahat Fermanları ve Sonuçları, Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet’in ilan edilmesi, Atatürk döneminde Türkiye’nin modernleşmesi, İkinci Dünya Savaşı’nda sonra Türkiye’nin modernleşmesi, Darbe Dönemleri ve Modernleşme, günümüz Türkiye’si ve modernleşme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin ve Temel Kavramların Tanıtımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | İmparatorluğun Klasik Dönemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | 1839 Tanzimat Fermanı Ve Sonuçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Anayasal Rejimin İlanı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Jön Türklerin Muhalefeti 1908 İhtilali | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kurtuluş Savaşı Ve Cumhuriyetin İlanı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Tekpartili Sistem Özelliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2. Dünya Savaşı’dan Sonrasında Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Toplumun Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | 1960 Ve Askeri Müdahale | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sosyal Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | 1971 Ve 1980 Askeri Darbeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Günümüz Türkiye’si | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lewis, B. (2002). The Emergence of Modern Turkey, Oxford University Press.. | |
2 | Kalaycıoğlu, E. ve Sarıbay, A. Y. (2007). Türk Siyasal Hayatı, Makaleler, Alfa Yayıncılık: İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 226 |