|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kurum kültürü, iletişim, yönetsel psikolojik sorunlar, otorite, liderlik, motivasyon, kriz yönetimi, çatışma yönetimi gibi temel yönetim psikolojisi çalışma konuları kamu yönetimi ve personeli yönlü ele alınarak incelenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojinin örgüt yaşamındaki önemini tanımlayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tutum ve davranışları analiz etmeye yönelik bilimsel yöntemleri kullanabilir. |
PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Liderlik ve motivasyon gibi temel yönetsel becerileri gelişebilir. |
PÇ-13 Yaşam boyu eğitimi ilke edinmiş ilgili ve bilgili yurttaşlar olarak daha demokratik bir toplum için gerekli olan pozitif gelişmeleri formüle ve teklif edecek, taraftarı olacaktır. Bu bağlamda çeşitlilik arz eden bir topluma yönelik farkındalığa ve duyarlılığa sahip olacaktır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Takım yönetimi ve çatışma çözümü yollarını kullanma becerileri kazanabilir. |
PÇ-10 Kamu yönetimi alanındaki iç ve dış paydaşlarla ilişkilerini analiz eder ve bu ilişkileri etkin bir biçimde yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde; yönetim psikolojisinin gelişimi, çağdaş örgütsel davranış yaklaşımları, liderlik, motivasyon ve çatışma çözümü gibi temel yönetim bilimi konuları incelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örgütsel yaşamda psikolojinin önemi | Ders anlatımı. |
2 | Örgütsel davranış ve çağdaş yaklaşımlar | Ders anlatımı. |
3 | Kişilik, algı, tutum, tutum ölçümü | Ders anlatımı. |
4 | Grup davranışı | Ders anlatımı. |
5 | Örgüt kültürü, örgüt iklimi | Ders anlatımı. |
6 | Örgütlerde psikolojik sorunlar, monotonluk, stres | Ders anlatımı. |
7 | Bireyler arası ilişkiler ve haberleşme | Ders anlatımı. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Disiplin | Ders anlatımı. |
10 | Yönetime katılma | Ders anlatımı. |
11 | Takım yönetimi | Ders anlatımı. |
12 | Liderlik | Ders anlatımı. |
13 | Motivasyon | Ders anlatımı. |
14 | Çatışma çözümü | Ders anlatımı. |
15 | Genel değerlendirme | Ders anlatımı. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erol Eren (2010); Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Belirtilen kitap ve makaleler, çeşitli görsel ve işitsel materyal. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |