|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bölgeselleşmeyi ve küreselleşmeyi gelişen dünya temelinde inceleyip bununla ilgili anahtar kavramları ve temel teorik tartışmaları tanıtmak, gelişmiş ve gelişen dünyanın ülkelerindeki siyasi ve sosyoekonomik farklılıkları göstermek, gelişen dünyadaki ülkelerin politik ekonomik, sosyal kalkınma (kalkınamama) derecelerini belirleyen etkenleri incelemek ve uluslararası sistemin değişen dinamiklerini gelişen dünyadaki ülkeler üzerinden anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyaset Bilimi ve Kamu yönetimi disiplininin ve etkileşimde olduğu hukuk, ekonomi, sosyoloji gibi disiplinlerin temel kavram ve kuramlarına hâkim olduğunu gösterebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Ulusal, uluslararası ve ulus-ötesi oluşumların yapısını, kurumlarını ve işleyişlerini, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kavram ve kuramları kullanarak yorumlayarak gerektiğinde çözümler içeren projeler üretebilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları anlayıp, yorumlayacak düzeyde karşılaştırmalı, analitik ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahip olduğunu gösterebilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Uluslararası ve ülke içi dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin, yaşam boyu öğrenmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. |
PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair olayları yorumlayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal-siyasal, hukuki hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bölgeselleşmeyi ve küreselleşmeyi gelişen dünyadaki ülkeler temelinde bir bütün olarak ele almaktadır. Ders gelişen dünyanın kapsamındaki Afrika, Latin Amerika ve Asya toplumlarının nasıl yaşadıklarını temel siyaset bilimi ve politik ekonomi kavramlarının çerçevesinde karşılaştırmalı olarak anlatmayı amaçlamaktadır. Ders bunu sağlarken toplamda yüz elliden fazla ülkenin gelişen dünya olarak anılmasından yola çıkarak bu ülkelerdeki toplumların demokrasi, devlet çöküşü, asker-sivil ilişkileri ve insan hakları ihlalleri gibi siyasi ile kalkınma, büyüme, küreselleşme ve yeni sömürgecilik gibi politik ekonomik kavramları nasıl algıladığında farklılıklar olduğunu öne sürmektedir. Bu ders gelişen dünyadaki ülkelerin nasıl ortaya çıktıklarını anlatan tarihsel bir bölüm üzerine yukarıda anlatılan kavramların bu ülkelerin üzerinde nasıl farklılaştığını anlatan siyaset ve politik ekonomi başlıklarıyla iki ana bölümden daha oluşacaktır. Sonuç olarak bu ders gelişen dünyadaki ülkelerin ve bu ülkelerde yaşayan toplumların karşılaştıkları güncel sorunları öğrencilere aktarmayı amaçlamaktadır. Ek olarak, bu ders özellikle gelişen dünyadaki ülkeler ile ilgili yapılmak istenen bölge çalışmalarının sayısını arttırmayı amaçlamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gelişen Dünya’nın tanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Coğrafi Keşifler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kolonyalizm (Sömürgecilik) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Postkolonyalizm (Sömürge sonracılık) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Devlet | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Soğuk Savaş sırasında ve sonrasında gelişen dünyada devlet | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Asker-sivil ilişkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Demokratikleşme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kalkınma/Kalkınamama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Fakirlik ve Eşitlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Dış Yardımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Küreselleşme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Sunum | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Sunum | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Huntington, Samuel. 1993. The Democratization in the Late 20th Century. New York: University of Oklahoma Press | |
2 | Ayoob, Mohammed .1995. The Third World Security Predicament: State Making, Regional Conflict, and the International System. Boulder, CO: Lynne Rienner | |
3 | Rodney,Walter. 2011. How Europe underdeveloped Africa. New York: Black Classics Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |