|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Yerel yönetim teorisi ve Türkiye’de yerel yönetimlerin kurumsal/yasal boyutu hakkında derse katılanların uzmanlık bilgisinin arttırılması; gerek Dünya’da gerekse Türkiye’de yerel yönetimlerin değişen kalıpları hakkında bilgi edinilmesi; yerel Yönetim ekonomisi kavramının öğrenilmesi; Türkiye’de hızlı kentleşme ve sonuçları hakkında bilgi verilmesi; yerel Yönetimlerde kurumsal sorunlar ve gelişme teknikleri hakkında tartışmalar yürütülmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler alanına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı mesleki ve akademik olarak ele alabilir. |
PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-11 Kamu yönetimi alanında bilgi üretimi ve analiz için gerekli düzeyde kaynak taraması, veri toplama ve verilerin analizine yardımcı olacak bilgi teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Farklı toplumlar ve yerel yönetim sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilir. |
PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Kamu Yönetimi alanına bağlı olarak Yerel Yönetimler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olabilir. |
PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. PÇ-7 Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Türkiye’de yerel yönetimlerin tarihsel kökenleri olgusuyla ilgili görüş sahibi olarak farklı tarihlerdeki yerel yönetimlerin gelişimlerini, farklarını ve benzerliklerini anlamlandırabilir. |
PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste; kamu Yönetimi çerçevesinde yerel yönetim kavramının tanımı, yerel yönetim kavramının tarihsel gelişimi ve dünyadaki ve ülkemizdeki yerel yönetimlerin günümüzdeki yapılanması, işlevleri ele alınmaktadır. Ayrıca, Yerel Yönetimlerin Türk Kamu Yönetimi içindeki rolleri incelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanzimat öncesi dönem, Tanzimat Fermanı ve kurumsal modernleşmenin yerel yönetimlere etkisi (1839) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | İstanbul’da belediyecilik (1856) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Birinci Meşrutiyet, Kanun-i Esasi ve Belediye kanunları , Dersaadet Belediye Kanunu, Vilayet Belediye Kanunu (1877) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | İkinci Meşrutiyet ve İlk Belediye Seçimleri (1908) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Cumhuriyet Dönemi, Ankara Şehremaneti kanunu (1924); | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | 1580 sayılı Belediye Kanunu (1930) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Belediyeler Bankası (1933), İller Bankası (1945) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çok partili sistemin yerel yönetimlere etkisi 1946, 1950 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | 1961 anayasasının yerel yönetimlere etkisi, 307 sayılı yasa ile tek dereceli seçimler (1963) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal belediyecilik (1973), Yerel Yönetimler bakanlığı (1978) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | 1982 anayasasının yerel yönetimlere etkisi, ANAP belediyeciliği, 3030 sayılı Büyükşehirler Kanunu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | AB’nin yerel yönetimlere etkisi, 2000 sonrası uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Yeni Sosyal Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Bütünşehir yasası (2012) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ruşen Keleş (2016) Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, İstanbul. | |
2 | Çağlar Keyder (2000) İstanbul: Yerel ile Küresel Arasında, Metis Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 20 | 40 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |