Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KMY541 - KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: KMY541 Adı: KOOPERATİFÇİLİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Kooperatifçilik bilincinin oluşması, meslek yaşamlarında kooperatifçilik faaliyetlerine öncülük etmeleri ve katkı sağlamalarına temel oluşturmasını sağlamak, Kooperatif Hukukuna ilişkin genel esasları, temel bilgi, kavram ve ilkeleri kazandırmak, öğrencilerin kooperatif hukukunun işleyişine ilişkin hukuki esasları detaylı bir şekilde öğrenmeleri sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sürdürülebilir gelişmeyi açıklayabilir. PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Temiz olmayan enerji ve kaynaklarını tarif edebilir. PÇ-10 Kamu yönetimi alanındaki iç ve dış paydaşlarla ilişkilerini analiz eder ve bu ilişkileri etkin bir biçimde yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tarımıın çeşitlendirilmesini, teknik ve ekonomik özelliklerini sıralayabilir. PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tarımın önemini, sektörlere katkısını anlama ve anlatma yönünden değerlendirebilir. PÇ-12 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi disiplinlerinin, uluslararası ilişkiler, sosyoloji, tarih ve ekonomi gibi ilişkili olduğu disiplinler ile etkileşimini anlamlandırabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Çevre dostu enerji ve kaynaklarını tanımlayabilir. PÇ-13 Yaşam boyu eğitimi ilke edinmiş ilgili ve bilgili yurttaşlar olarak daha demokratik bir toplum için gerekli olan pozitif gelişmeleri formüle ve teklif edecek, taraftarı olacaktır. Bu bağlamda çeşitlilik arz eden bir topluma yönelik farkındalığa ve duyarlılığa sahip olacaktır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Türkiye, Avrupa ve Dünya ülkelerinin çevre politikaların sorgulayabilir. PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Enerji ve kaynakları, Türkiye’nin enerji politikası, fosil enerji kaynakları ve neden oldukları çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları ve ülkemizin potansiyeli, biyo-enerji (biyogaz, biyodizel vd), enerji ve kirlilik ticareti. Tarım ekonomisinin tanımı ve görevi, tarımın önemi, ekonomideki yeri, tarımsal yapının özellikleri, üretim faktörleri, tarım ekonomisinde geçerli ekonomik prensipler, üretim maliyetleri, tarım ürünlerinde fiyat oluşumu, tarım işletmeciliği kavramı, işletme özellikleri, sınıflama, işletmeciliğin temel fonksiyonları, işletmede yıllık faaliyetler, çiftlik yönetimi, işletme analiz yöntemleri, işletme planlaması, işletmelerde üretim ve pazarlama, tarımda kooperatifleşme, tarımda kredi ve finans durumu, , kapsamı, tarımsal politika, AB ilişkileri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeşil Enerji Ders anlatımı.
2 Alternatif Enerji Kaynakları Ders anlatımı.
3 Yenilenebilir Enerji Ders anlatımı.
4 Çevre dostu yakıtlar Ders anlatımı.
5 enerji politikaları Ders anlatımı.
6 enerji krizi Ders anlatımı.
7 Türkiye'de Enerji Ders anlatımı.
8 Ara Sınav
9 Tarımsal ürünlerin arz ve talep özellikleri, tarım ürünlerinin piyasaları ve fiyat oluşumu Ders anlatımı.
10 Tarımsal işletmecilik üretim faaliyetlerinin belirlenmesi, yıl sonu kısmi ve tam bütçe yöntemine göre maliyet analizi, işletmenin mali yapısını saptama Ders anlatımı.
11 Bir çiftliğin finans kaynaklarının oluşturulması ve geliştirilmesi, kredi koşulları, ödeme planlarının hazırlanması Ders anlatımı.
12 Tarımda örgütlenmenin önemi, örgütlenme çeşitleri, kooperatifler, ilkeleri, çeşitleri, tarımsal kooperatiflerin görevleri, sorunları ve geçirdiği değişimler Ders anlatımı.
13 Tarım politikası ile ilgili genel bilgiler, amaçları ve araçları, uygulama sonuçları, politika değişimi Ders anlatımı.
14 Türkiye AB ilişkileri Ders anlatımı.
15 Türkiye AB ilişkileri Ders anlatımı.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çevresel Güvenlik ve Türkiye’de Enerji Politikaları, Örgen Uğurlu, Örgün Yayınları, İstanbul, 2009.
2 Temiz Enerji ve Kaynakları, Zekai Şen, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 2002.
3 Prof. Dr. Cennet Oğuz, Doç. Dr. Zeki Bayramoğlu, Tarım Ekonomisi 2. baskı, Atlas Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Belirtilen kitap ve makaleler, çeşitli görsel ve işitsel materyal.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 7 70
Ara Sınav 4 1 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 7 70
Final Sınavı 4 1 4
0
0
Toplam İş Yükü 190