|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı politika döngüsü yaklaşımı ile politika sürecini sistematik olarak incelemektir. Politika sürecine aşamalı yaklaşım birçok yönden eleştiriye uğramasına rağmen politika sürecinin kavranması açısından iyi bir çerçeve sunmaktadır. Bu çerçeveye göre politika süreci, politika sorununun tanımlanması ve gündeme alınması, politika değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi, alternatif politikaların belirlenmesi, alternatiflerin değerlendirilmesi ve başlıca değerlendirme yöntemleri, politika kararının alınması, alınan politika kararlarının uygulamaya konması, uygulanan politikaların izlenmesi ve gözden geçirilmesi gibi çeşitli aşamalara ayrılarak incelenebilir. Bu ders kapsamında öğrencilerin politika sorunlarının tanımı, politika değerlerinin çatışması, politika tasarımı, politika tasarımında analitik tekniklerin kullanımı, politika uygulama sorunlarının belirlenmesi gibi konularda bilgi ve becerilerini geliştirmesi beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kamu politikası ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kamu politikasının öğelerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kamu politikası öğelerinin arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Siyaset bilimi ve yönetim, kentleşme, çevre sorunları ve hukuk alanında lisans düzeyinde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyine taşıma ve derinleştirme becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Kamu politikası analiz türlerini ve bunların özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Kamu politikası geliştirmenin kuramsal temellerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Kamu yönetimi alanında katlım, yönetişim, ekip çalışması, açıklık, etik yönetim, etkinlik ve performans denetimi ilkelerinin ve uygulamaların analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Kamu politikası modellerini karşılaştırabilir. |
PÇ-3 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, kentleşme ve çevre sorunları ve hukuk disiplinleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; politika oluşturmadan uygulama ve gözden geçirmeye kadar kamu politikası sürecinin bütün aşamalarını kapsamaktadır. Bu kadar geniş bir alanın incelenmesi çok geniş kuramsal ve yöntemsel temel gerektirmektedir. Kamu politikası analizi, çok yöntemli (nitel ve nicel), çok disiplinli (sosyal bilimler), problem ve bağlam odaklı, politika seçenekleri ve etkilerini değerlendirmeye yönelik, politika analiz için gerekli kuram (belirleme, içerik, değerlendirme) ve teknikleri kapsayan geniş bir bağlamda incelenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kamu politikası nedir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Politika analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Politika analiz modelleri (rasyonel, sınırlı rasyonel, irrasyonel) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Politika süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Problem formülasyonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Gündem belirleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Politika hedeflerinin belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alternatifler geliştirmek | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Seçeneklerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Politika karar verme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Politika uygulaması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | İzleme ve gözden geçirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Söylemsel politika analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Sunum | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çevik, H.H. (2004) Türkiye’de Kamu Yönetimi Sorunları, Seçkin Yayıncılık. Çevik, Hasan Hüseyin ve Demirci, Süleyman (2008) Kamu Politikası, Seçkin Yayıncılık | |
2 | Kartal, Filiz (2011) Türkiye’de Kamu Yönetimi ve Kamu Politikaları, TODAİE Yayınları. | |
3 | Edward Elgar. Bardach, E. (2012) A Practical Guide for Policy Analysis, Sage. | |
4 | Saybaşılı, Kemali (1999) Siyaset Biliminde Temel Yaklaşımlar, Doruk Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |