|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin Amacı; stratejik düşünme, planlama ve projelendirebilme yeteneğini geleceğin kamu yöneticilerine kazandırmak, mevzuat düzenlemelerindeki stratejik yaklaşımların farkındalığını sağlamak ve analiz etmek amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | stratejik yönetim sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İşletmelerin temel ve alt stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Stratejik analiz hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği; stratejik planlamanın tarihsel gelişimi, planlama süreci, planlı ekonomi kapsamındaki planlardan farkı, GZFT analizi, Kamu sektöründe stratejik planlama, Türk kamu Sektöründe stratejik planlama sürecinden ibarettir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Stratejik Yönetime Giriş | Ders Anlatımı |
| 2 | Stratejik Yönetim ile ilgili terim ve kavramlar | Ders Anlatımı |
| 3 | Dış çevre analizi:Genel Çevre | Ders Anlatımı |
| 4 | Dış Çevre analizi:Sektör çevresi | Ders Anlatımı |
| 5 | İç çevre analizi: yetenek ve işlevler | Ders Anlatımı |
| 6 | Çevre faktörlerinin ölçülmesi | Ders Anlatımı |
| 7 | Temel stratejiler ve alt grup stratejiler | Ders Anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Temel stratejiler ve alt grup stratejiler | Ders Anlatımı |
| 10 | Üst Yönetim Stratejileri:Kurumsal stratejiler;Portföy Analizleri | Ders Anlatımı |
| 11 | İş Yönetim Stratejileri:Rekabet stratejileri | Ders Anlatımı |
| 12 | Bölümsel Stratejiler: İşlevsel stratejiler | Ders Anlatımı |
| 13 | Örnek olay Analizleri Sunumu | Ders Anlatımı |
| 14 | Örnek olay Analizleri Sunumu | Ders Anlatımı |
| 15 | Örnek olay Analizleri Sunumu | Ders Anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Michael Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2003. | |
| 2 | H. Ülgen ve K.Mirze Stratejik Yönetim, 7 Bası,Beta yayınları, İstanbul, 2016 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap,bilgisayar, sunum | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||