|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin Amacı; stratejik düşünme, planlama ve projelendirebilme yeteneğini geleceğin kamu yöneticilerine kazandırmak, mevzuat düzenlemelerindeki stratejik yaklaşımların farkındalığını sağlamak ve analiz etmek amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | stratejik yönetim sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşletmelerin temel ve alt stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Siyaset bilimi ve yönetim alanında öğrendiği kavramı ve yaklaşımları ulusal ve uluslararası boyutta yorumlar, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası analiz yapar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stratejik analiz hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-6 Siyaset bilimi alanında ulusal ve yerel düzeyde devlet, demokrasi ve sivil toplum ilişkilerini ve bu alanda yaşanan sorunları eleştirel olarak değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği; stratejik planlamanın tarihsel gelişimi, planlama süreci, planlı ekonomi kapsamındaki planlardan farkı, GZFT analizi, Kamu sektöründe stratejik planlama, Türk kamu Sektöründe stratejik planlama sürecinden ibarettir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stratejik Yönetime Giriş | Ders Anlatımı |
2 | Stratejik Yönetim ile ilgili terim ve kavramlar | Ders Anlatımı |
3 | Dış çevre analizi:Genel Çevre | Ders Anlatımı |
4 | Dış Çevre analizi:Sektör çevresi | Ders Anlatımı |
5 | İç çevre analizi: yetenek ve işlevler | Ders Anlatımı |
6 | Çevre faktörlerinin ölçülmesi | Ders Anlatımı |
7 | Temel stratejiler ve alt grup stratejiler | Ders Anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel stratejiler ve alt grup stratejiler | Ders Anlatımı |
10 | Üst Yönetim Stratejileri:Kurumsal stratejiler;Portföy Analizleri | Ders Anlatımı |
11 | İş Yönetim Stratejileri:Rekabet stratejileri | Ders Anlatımı |
12 | Bölümsel Stratejiler: İşlevsel stratejiler | Ders Anlatımı |
13 | Örnek olay Analizleri Sunumu | Ders Anlatımı |
14 | Örnek olay Analizleri Sunumu | Ders Anlatımı |
15 | Örnek olay Analizleri Sunumu | Ders Anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Michael Porter, Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, 2003. | |
2 | H. Ülgen ve K.Mirze Stratejik Yönetim, 7 Bası,Beta yayınları, İstanbul, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap,bilgisayar, sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |