|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, müzeciliğe ilişkin temel kavramları, müzeciliğin Türkiye'de ve Dünya'da gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak ve müze konusunda yapılmış çalışmaları inceleyerek bilgi ve deneyim kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzecilik ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Müzecilik ile ilgili güncel konu ve yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzeciliğe ilişkin temel kavramlar, müzelerin gelişimi, müze türleri, müzecilikte uygulanan yöntemler, müze yönetimi, müze araştırmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal Yaklaşım ve Tanımlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 | Coğrafya, Kökenler, Toplayıcılık ve Sergileme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
3 | Amaç ve İşlev Kazanma Süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
4 | Kurumsallaşma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
5 | Türkiye'de Müzecilik | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
6 | Türk Müzeciliği I. Dönem | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
7 | Türk Müzeciliği II. Dönem | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Müzeciliği III. Dönem | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
10 | Türk Müzeciliği IV. Dönem | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
11 | Nizamnameler, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
12 | Müze Yapıları ve Türleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
13 | Modern Müzecilik | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
14 | Müzelerin İşlevleri, Görevleri, Fiziki Yapı, Uygulamalar ve Değerlendirmeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
15 | Koruma, Işık, Nem, Teşhir, Tanzim, Depolama, Güvenlik ve Farklı Uygulamalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | F. Gerçek 1999 Türk Müzeciliği, TTKY, Ankara. | |
2 | N.Ertürk, H. Uralman 2012 Müzebilimin ABC’si İstanbul. | |
3 | Müzecilikte yeni yaklaşımlar, Küreselleşme ve Yerelleşme, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul 2012 | |
4 | Çağdaş Sanat Müzeleri, Koç Üniversitesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |