|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİHAN OZANSOY TUNÇDEMİR (nihanozansoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel gelişimini aktarmak, güncel sosyal politika sorunlarını irdelemek, yoksulluk olgusunu ve dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikaları etkili aktörler ile birlikte tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyadaki ve Türkiye’deki sosyal politika yaklaşımının tarihsel gelişimi ve değişimini değerlendirebilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal sorunların çözümünde sosyal politika araçlarını tartışmak ve dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikaları değerlendirebilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal politikanın kavramsal çerçevesi ve kapsamı; küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkileri; Türkiye’de sosyal politikanın gelişimi; yoksulluk kavramı ve yoksullukla mücadele; dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar; toplumsal cinsiyet ve sosyal politika ilişkisi; eğitim, sağlık, sosyal güvenlik, istihdam, gelir dağılımına yönelik güncel sosyal politikalar irdelenecek ve tartışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal politikaya ilişkin genel bilgiler. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
2 | Sosyal politikanın araçları. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
3 | Sosyal politikanın Dünya’daki tarihsel gelişimi. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
4 | Sosyal politikanın Türkiye’deki tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
5 | İstihdam, işsizlik ücretler ve çalışma koşulları. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
6 | Gelir dağılımı ve yoksullukla mücadele. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
7 | Ayrımcılık ve dışlanma. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar I (Çocuklar ve gençler) | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
10 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar II (Yaşlılar ve özürlüler). | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
11 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar III (Eski hükümlüler ve göçmenler). | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
12 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar IV (Kadınlar). | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
13 | Sosyal Güvenlik ve Sosyal Politikalar | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
14 | Sosyal Güvenlik ve Sosyal Politikalar | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
15 | Güncel Tartışmalar | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | %40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 97 |