|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR ÇAKMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uluslararası ilişkileri tarihsel olarak anlamak ve yorumlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanla ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-5 Bilgiye erişebilme bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer kaynakları kullanabilme becerisi PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Soğuk Savaş sonrası uluslararası sistem ve sistemdeki güç dengesi faktörünü öğrenebilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-5 Bilgiye erişebilme bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer kaynakları kullanabilme becerisi PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Çok kutuplu bir dünyanın şekillenme belirtilerini açıklayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-5 Bilgiye erişebilme bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer kaynakları kullanabilme becerisi PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Neoliberalizm, 11 Eylül saldırıları, Afganistan ve Irak Savaşları, küresel ısınma, Arap Baharı, Ukrayna, Libya ve Suriye iç savaşı, uluslararası terör, göç ve mülteci sorunu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslararası Sistemin Evrimi | anlatım ve tartışma |
2 | Soğuk Savaş Dönemi I | anlatım ve tartışma |
3 | Soğuk Savaş Dönemi II | anlatım ve tartışma |
4 | Uluslararası Toplumun Evrimi ve 1900-1999 arası Döenmin Temel Dinamikleri | anlatım ve tartışma |
5 | Uluslararası Siyasetten Dünya Siyasetine - Küreselleşme ve Etkileri | anlatım ve tartışma |
6 | Soğuk Savaşın Sonu ve Küresel Çağ: Yükselen Güçler ve Küresel Düzen Tartışmaları | anlatım ve tartışma |
7 | Soğuk Savaş ve Sonrası: Genel Tekrar | anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası İlişkilerde Bölgeselcilik: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım ve tartışma |
10 | Milliyetçilik ve Uluslararası Sisteme Etkileri: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım ve tartışma |
11 | Nükleer Silahların Yayılımı: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım ve tartışma |
12 | Terörizm ve Küreselleşme: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım ve tartışma |
13 | İnsan Güvenliği/İnsan Hakları ve İnsani Müdahale: : Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım ve tartışma |
14 | Küresel Ticaret - Finans / Yoksulluk/Açlık ve Kalkınma: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım ve tartışma |
15 | Küreselleşme ve Soğuk Savaş Sonrası Düzen | anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Küresel Siyaset, Andrew Heywood, (Çev. Nasuh Uslu ve Haluk Özdemir) Adres Yayınları, Ankara, 2013. | |
2 | John Baylis, Steve Smith, Patricia Owens, Küreselleşen Dünya Siyaseti, Küre Yayınları, İstanbul, 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, çeşitli makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 15 | 45 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |