Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TRT511 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRT511 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; turizm sektörü bağlamında pazarlama kavram, ilke ve uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları, kuramları, ilkeleri ve uygulamaları açıklayabilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Turizmde çevre, tüketici davranışı, hedef pazar seçimi, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma vb. konularda analiz yapabilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 DÖÇ-3 Seyahat işletmelerinde tutundurma karması elemanları konusunda bilgi verebilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizmde pazarlama çevresi analizi, pazarlama bilgi sistemi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, turizm ürünü, fiyatlandırma kararları, dağıtım kanalları, tutundurma, insan, süreç, fiziksel unsurlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın tanımı, kapsamı ve pazarlama anlayışının gelişim süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Turizm pazarlaması kavramı ve turizm pazarlamasının özellikleri Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Turizmde (makro ve mikro) pazarlama çevresi analizi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Turizmde (makro ve mikro) pazarlama çevresi analizi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Turizmde pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
6 Turizmde pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
7 Turistik tüketici satın alma karar süreci, türleri, etkili faktörler Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Turizmde pazarlama karması elemanları (Turizm ürünü, özellikleri, yaşam süreci, ürün çeşitlendirme) Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
10 Turizm işletmelerinde fiyatlandırma, fiyatlandırmada etkili faktörler, fiyatlandırma politikaları ve yöntemleri Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
11 Turizm işletmelerinde dağıtım sistemi, dağıtım kanalları, aracıları Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
12 Turizm işletmelerinde tutundurma karması, reklam, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
13 Turizm işletmelerinde tutundurma karması, reklam, kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
14 Turizm işletmelerinde fiziksel unsurlar, fiziksel çevre elemanları Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
15 Turizm işletmelerinde süreç yönetimi, insan Proje sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Meydan Uygur, S. (2017) Örnek Olaylarla TURİZM PAZARLAMASI, Ankara: Detay Yayıncılık
2 Middleton, V. T. C. (2010). Marketing in Travel and Tourism, Oxford: Heineman.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, makale, internet kaynakları, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150