Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TRT513 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRT513 Adı: KÜLTÜREL MİRAS Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞULE AYDİN (suleaydin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞULE AYDİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin kültürel mirası ve kültürel miras ögelerini tanımalarını, yorumlamalarını ve tartışarak çözüm önerileri üretebilmelerini amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 “Kültürel Miras” kavramı ile sadece elle tutulur gözle görülür taşınmaz kültür varlıklarının ifade edilmediğini aynı zamanda somut olmayan kültürel değerleri de kapsadığının anlaşılabilmesi. PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Türkiye’nin kültür varlıklarındaki zenginliğini ve değerini kullanabilme. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Türkiye’nin sahip olduğu kültürel zenginliği koruma ve iyileştirme yönünde çalışmalarda bulunabilme PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bütün insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıkları dünyaya tanıtmak, toplumda söz konusu evrensel mirasa sahip çıkacak bilinci oluşturmak ve çeşitli sebeplerle bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için gerekli işbirliğini sağlamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin konusu, amacı ve sınırları hakkında bilgilendirme, ders içeriğine yönelik bibliyografik bilgilerin verilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Kültürel Mirasın Sürdürülebilirliğinin Önemi ile ilgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
3 Kültürel Miras Yönetimi, Kültür Politikası ve Kültürel Miras Yönetim Biçimleri ile İlgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
4 Kültürel Mirasın Anlamı ve Kültür Ekonomisi İçerisindeki Yeri ile İlgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
5 Kültürel Mirasla İlgili Uluslararası Kurumlar ile ilgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
6 Kültürel Mirasla İlgili Uluslararası Düzenlemeler Sözlü anlatım-tartışma
7 Kültürel Mirasla İlgili Uluslararası Düzenlemeler ile ilgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de Kültürel Mirasın Tanımlanması ve Yönetimi ile ilgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
10 Kamu Yönetimi ve Kültürel Miras Yönetimi ile ilgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
11 Türkiye’de Kültürel Mirasın Kamu Kurumlarınca Yönetimi ile ilgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
12 Kültürel Miras Yönetimi Kapsamına Giren Eserlerin Çalışılmasında Yapılacak Uygulamalar Sözlü anlatım-tartışma
13 Kültürel Miras Yönetimi Kapsamına Giren Eserlerin Çalışılmasında Yönetim Esasları ile ilgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
14 Kültürel Miras Alanı İçin Koruma ve İşlevselleştirme İle İlgili Öğrenci Sunumları Sözlü anlatım-tartışma
15 Dönemin Genel Değerlendirmesi ve Tartışılması Sözlü anlatım-tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dünya Mirasında Türkiye, Ankara, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006.
2 P. A. Clayton – M. J. Price, Antik Dünyanın Yedi Harikası, Çeviren Betül Avunç, İstanbul, 1999.
3 A. S. Tülay, Eski Eser Yağması, İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2007.
4 AKSOY Asu; ÜNSAL Deniz (2012). Kültürel Miras Yönetimi (Açıköğretim Fakültesi Ders Kitabı), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
5 Çolak N.İ., 2015, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku, XII Levha Yayınları, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 40
5.Rapor 16 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 150