|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞULE AYDİN (suleaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞULE AYDİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin kültürel mirası ve kültürel miras ögelerini tanımalarını, yorumlamalarını ve tartışarak çözüm önerileri üretebilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | “Kültürel Miras” kavramı ile sadece elle tutulur gözle görülür taşınmaz kültür varlıklarının ifade edilmediğini aynı zamanda somut olmayan kültürel değerleri de kapsadığının anlaşılabilmesi. |
PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türkiye’nin kültür varlıklarındaki zenginliğini ve değerini kullanabilme. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Türkiye’nin sahip olduğu kültürel zenginliği koruma ve iyileştirme yönünde çalışmalarda bulunabilme |
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bütün insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıkları dünyaya tanıtmak, toplumda söz konusu evrensel mirasa sahip çıkacak bilinci oluşturmak ve çeşitli sebeplerle bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için gerekli işbirliğini sağlamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin konusu, amacı ve sınırları hakkında bilgilendirme, ders içeriğine yönelik bibliyografik bilgilerin verilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kültürel Mirasın Sürdürülebilirliğinin Önemi ile ilgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
3 | Kültürel Miras Yönetimi, Kültür Politikası ve Kültürel Miras Yönetim Biçimleri ile İlgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
4 | Kültürel Mirasın Anlamı ve Kültür Ekonomisi İçerisindeki Yeri ile İlgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
5 | Kültürel Mirasla İlgili Uluslararası Kurumlar ile ilgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
6 | Kültürel Mirasla İlgili Uluslararası Düzenlemeler | Sözlü anlatım-tartışma |
7 | Kültürel Mirasla İlgili Uluslararası Düzenlemeler ile ilgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de Kültürel Mirasın Tanımlanması ve Yönetimi ile ilgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
10 | Kamu Yönetimi ve Kültürel Miras Yönetimi ile ilgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
11 | Türkiye’de Kültürel Mirasın Kamu Kurumlarınca Yönetimi ile ilgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
12 | Kültürel Miras Yönetimi Kapsamına Giren Eserlerin Çalışılmasında Yapılacak Uygulamalar | Sözlü anlatım-tartışma |
13 | Kültürel Miras Yönetimi Kapsamına Giren Eserlerin Çalışılmasında Yönetim Esasları ile ilgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
14 | Kültürel Miras Alanı İçin Koruma ve İşlevselleştirme İle İlgili Öğrenci Sunumları | Sözlü anlatım-tartışma |
15 | Dönemin Genel Değerlendirmesi ve Tartışılması | Sözlü anlatım-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dünya Mirasında Türkiye, Ankara, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006. | |
2 | P. A. Clayton – M. J. Price, Antik Dünyanın Yedi Harikası, Çeviren Betül Avunç, İstanbul, 1999. | |
3 | A. S. Tülay, Eski Eser Yağması, İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2007. | |
4 | AKSOY Asu; ÜNSAL Deniz (2012). Kültürel Miras Yönetimi (Açıköğretim Fakültesi Ders Kitabı), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. | |
5 | Çolak N.İ., 2015, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Hukuku, XII Levha Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | 16 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |