|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dinler tarihinin konusu olan bütün dinler hakkında turist rehberliği alanında yararlanacağı şekilde öğrenciyi bilgi sahibi kılmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinlerin kısa tarihçeleri, inanç esasları, ibadetleri ve mezhepleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dinler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz edip yorumlayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kültürler ve inançlar arasındaki bağlantıyı fark eder. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Din kavramı, kökeni, tanımı ve sınıflandırılması, geleneksel Afrika inançları, Hint dinleri, uzak doğu kökenli dinler, İran dinleri, Antik Mısır ve Yunan inançları, Yahudilik, Hırıstiyanlık ve İslamiyet. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Din kavramı, kökeni, tanımı ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Geleneksel Afrika inançları: Afrika dinlerindeki ortak İnançlar ve ritüeller | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Hint dinleri: Hinduizm ve Budizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Hint dinleri: Caynizm ve Sihizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Uzak doğu kökenli dinler: Konfüçyanizm ve Taoizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Uzak doğu kökenli dinler: Şintoizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | İran dinleri: Zerdüştlik ve Maniheizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antik Mısır İnancı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Antik Yunan İnancı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | İslamiyet öncesi Türk toplumunda din ve inanış | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Yahudilik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Hıristiyanlık | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | İslamiyet | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Misyonerlik faaliyetleri ve yeni dini akımlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dinler Tarihine Giriş-Mircea Eliade | |
2 | Dinler Tarihi-Abdurrahman Küçük, Günay Tümer ve Mehmet Alparslan Küçük | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |