|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET CANSIZ (mehmetcansiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı yaratıcı düşünmenin ve inovasyonun temel ilkeleri, kuramları irdelenmesi, yaratıcı düşünme ve inovasyon arasındaki ilişkinin kurulması, yaratıcı düşünme, inovasyon ve kalkınma arasında ilişkinin kurulması ve turist rehberliği mesleğinde yaratıcı düşünmeyi geliştirici ve inovatif uygulamalarının yapılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turist rehberliği ve İnovasyon ile ilgili temel kavramları açıklar |
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turist rehberliği alanında inovatif çalışma örnekleri hazırlar. |
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turist rehberliği mesleğinde inovasyonun önemini kavrar |
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaratıcılık ve İnovasyon Kavramlar ve İlkeleri, İnovatif düşünme, İnovatif etkinlikler, turist rehberliği ve inovasyon ilişkisi, turist rehberliğinde inovatif uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnovasyon yönetimindeki temel kavramlar ve tanımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
2 | Farklı endüstrilerdeki inovasyon türleri, inovasyon süreç türleri, ürün, süreç ve hizmet inovasyonu arasındaki farklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
3 | İnovasyon süreç modelleri, Talep-çekme, tedarik-itme ve zincir-bağlı inovasyon modelleri. Yeni endüstriler ve teknolojilerin gelişmesinde ürün ve süreç etkileşimleri, ürün yaşam döngüleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
4 | İnovasyon stratejileri. Savunmacı, taklitçi, saldırgan, iyimser, geleneksel ve bağımlı İnovasyon stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
5 | İnovasyon yönetiminde ekonomik, teknolojik, sosyal, kültürel, politik faktörler. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
6 | İnovasyon kaynakları. Ar-Ge laboratuarları, mühendislik ve tasarım bölümleri gibi temel içsel yenilik kaynakları, dışsal yenilik kaynakları, inovasyon için farklı dışsal kaynakların katkıları, üniversiteler ve inovasyon süreci kullanıcıları arasındaki bağlantılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
7 | İnovasyon rekabet gücü üzerindeki etkileri, firma büyüklüğünün inovasyon süreci üzerinde yarattığı avantaj ve dezavantajlar, teknoloji ve inovasyon için rekabet stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turist rehberliği ve inovasyon ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
10 | Turist rehberliğinde inovasyon geliştirme yolları ve finansal kaynakları, inovasyonu koruma yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
11 | Turist rehberliği mesleğinde inovasyon başarısı için göz önünde bulundurulacak unsurlar, başarılı inovasyon uygulamalarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
12 | Turist rehberliğinde inovatif uygulamaları yönetmede bilişim teknolojileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
13 | Turist rehberliğine uyarlanabilecek inovatif uygulama örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
14 | Turist rehberliğine uyarlanabilecek inovatif uygulama örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
15 | Turist rehberliğine uyarlanabilecek inovatif uygulama örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |