Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TRT514 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRT514 Adı: DÜNYA MİRAS ALANLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere dünya mirası alanlarına ilişkin temel kavramları, korunma ve yönetim ilkelerini, uluslararası standartları, uygulamaları ve sorunları öğretmektir. Bu ders, öğrencilerin dünya mirası alanlarının korunması ve yönetimi ile ilgili güncel tartışmaları ve sorunları anlamalarına yardımcı olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dünya mirası alanlarının tanımı ve korunma ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Dünya mirası alanlarının kültürel, doğal ve karma miras türlerini tanımlayabilir PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Dünya mirası alanlarının yönetimi için gerekli olan becerileri kazanabilir, özellikle sürdürülebilir turizm, yerel katılım, risk yönetimi ve sosyal adalet konularında. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Dünya mirası alanlarının korunması ve yönetimi ile ilgili sorunları çözme becerileri geliştirmek ve eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapabilir PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, dünya mirası alanları ile ilgili temel kavramları, korunma ve yönetim ilkelerini, uygulamalarını ve sorunlarını içermektedir. Bu ders programı, dünya mirası alanlarına giriş, kültürel miras, doğal miras ve karma mirasın korunması, sürdürülebilir turizm, yönetim planları, yerel halk ve katılım, riskler ve tehditler, izleme ve değerlendirme, yenilikçi yaklaşımlar ve sosyal adalet gibi konuları kapsamaktadır. Bu ders programı, öğrencilerin dünya mirası alanları ve bu alanların korunması ve yönetimi hakkında derinlemesine bilgi edinmelerine yardımcı olacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünya Miras Alanlarına Giriş Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Kültürel Miras Sözlü anlatım-tartışma
3 Doğal Miras Sözlü anlatım-tartışma
4 Karma Miras Sözlü anlatım-tartışma
5 Dünya Miras Alanlarındaki Kültürel Mirasın Korunması Sözlü anlatım-tartışma
6 Dünya Miras Alanlarındaki Doğal Mirasın Korunması Sözlü anlatım-tartışma
7 Dünya Miras Alanlarındaki Karma Mirasın Korunması Sözlü anlatım-tartışma
8 Ara Sınav
9 Dünya Mirası Alanlarında Sürdürülebilir Turizm Sözlü anlatım-tartışma
10 Dünya Mirası Alanlarında Yönetim Planları Sözlü anlatım-tartışma
11 Dünya Mirası Alanlarında Yerel Halk ve Katılım Sözlü anlatım-tartışma
12 Dünya Mirası Alanlarındaki Riskler ve Tehditler Sözlü anlatım-tartışma
13 Dünya Mirası Alanlarındaki İzleme ve Değerlendirme Sözlü anlatım-tartışma
14 Dünya Mirası Alanlarındaki Yenilikçi Yaklaşımlar Sözlü anlatım-tartışma
15 Dünya Mirası Alanları ve Sosyal Adalet Sözlü anlatım-tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Labadi, S. (2007). World heritage: Challenges for the millennium. UNESCO.
2 Leask, A., & Fyall, A. (2006). Managing world heritage sites. Routledge.
3 Galland, P., Lisitzin, K., Oudaille-Diethardt, A., & Young, C. (2016). World heritage in Europe today. UNESCO Publishing.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150