|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere dünya mirası alanlarına ilişkin temel kavramları, korunma ve yönetim ilkelerini, uluslararası standartları, uygulamaları ve sorunları öğretmektir. Bu ders, öğrencilerin dünya mirası alanlarının korunması ve yönetimi ile ilgili güncel tartışmaları ve sorunları anlamalarına yardımcı olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünya mirası alanlarının tanımı ve korunma ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Dünya mirası alanlarının kültürel, doğal ve karma miras türlerini tanımlayabilir |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dünya mirası alanlarının yönetimi için gerekli olan becerileri kazanabilir, özellikle sürdürülebilir turizm, yerel katılım, risk yönetimi ve sosyal adalet konularında. |
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Dünya mirası alanlarının korunması ve yönetimi ile ilgili sorunları çözme becerileri geliştirmek ve eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapabilir |
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, dünya mirası alanları ile ilgili temel kavramları, korunma ve yönetim ilkelerini, uygulamalarını ve sorunlarını içermektedir. Bu ders programı, dünya mirası alanlarına giriş, kültürel miras, doğal miras ve karma mirasın korunması, sürdürülebilir turizm, yönetim planları, yerel halk ve katılım, riskler ve tehditler, izleme ve değerlendirme, yenilikçi yaklaşımlar ve sosyal adalet gibi konuları kapsamaktadır. Bu ders programı, öğrencilerin dünya mirası alanları ve bu alanların korunması ve yönetimi hakkında derinlemesine bilgi edinmelerine yardımcı olacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünya Miras Alanlarına Giriş | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kültürel Miras | Sözlü anlatım-tartışma |
3 | Doğal Miras | Sözlü anlatım-tartışma |
4 | Karma Miras | Sözlü anlatım-tartışma |
5 | Dünya Miras Alanlarındaki Kültürel Mirasın Korunması | Sözlü anlatım-tartışma |
6 | Dünya Miras Alanlarındaki Doğal Mirasın Korunması | Sözlü anlatım-tartışma |
7 | Dünya Miras Alanlarındaki Karma Mirasın Korunması | Sözlü anlatım-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünya Mirası Alanlarında Sürdürülebilir Turizm | Sözlü anlatım-tartışma |
10 | Dünya Mirası Alanlarında Yönetim Planları | Sözlü anlatım-tartışma |
11 | Dünya Mirası Alanlarında Yerel Halk ve Katılım | Sözlü anlatım-tartışma |
12 | Dünya Mirası Alanlarındaki Riskler ve Tehditler | Sözlü anlatım-tartışma |
13 | Dünya Mirası Alanlarındaki İzleme ve Değerlendirme | Sözlü anlatım-tartışma |
14 | Dünya Mirası Alanlarındaki Yenilikçi Yaklaşımlar | Sözlü anlatım-tartışma |
15 | Dünya Mirası Alanları ve Sosyal Adalet | Sözlü anlatım-tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Labadi, S. (2007). World heritage: Challenges for the millennium. UNESCO. | |
2 | Leask, A., & Fyall, A. (2006). Managing world heritage sites. Routledge. | |
3 | Galland, P., Lisitzin, K., Oudaille-Diethardt, A., & Young, C. (2016). World heritage in Europe today. UNESCO Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |