|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arkeoloji derslerini pekiştirmeye yardımcı olmasının yanısıra arkeolojik sanat eserleri üzerindeki mitolojik anlatımlara bakış açılarının bilimsellik kazandırılmasına yardımcı olmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yunan Mitolojisinin Roma Mitolojisini nasıl etkilediğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Tanrılar , Kahramanlar, mitolojik olaylar hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Efsanevi hikaylerin nasıl doğduğunu geliştiğini açıklayabilir. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve Tanrıların doğuşu hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mitler nasıl doğar? Yunan Theogoni ve Cosmogonisi, Olymposluların günlük yaşamı , Eski Romada geleneksel tanrılar, dışarıdan alınan tanrılar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve Tanrıların doğuşu. | Anlatım Yöntemi |
| 2 | Büyük Tanrılar | Anlatım Yöntemi |
| 3 | Zeusun birliktelikleri ve her yönüyle Zeus | Anlatım Yöntemi |
| 4 | Olymposluların günlük yaşamı. | Anlatım Yöntemi |
| 5 | İkinci derecedeki tanrılar | Anlatım Yöntemi |
| 6 | Kahramanlar | Anlatım Yöntemi |
| 7 | Olağan üstü yaratıklar | Anlatım Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Troyalılar Hanedanı | Anlatım Yöntemi |
| 10 | Eski Romada geleneksel Tanrılar | Anlatım Yöntemi |
| 11 | Rahipler sınıfı, aile kültü ve ayinleri | Anlatım Yöntemi |
| 12 | Dışarıdan alınan tanrılar | Anlatım Yöntemi |
| 13 | Gizli din ve kültler | Anlatım Yöntemi |
| 14 | İmparatorluk kültü | Anlatım Yöntemi |
| 15 | Romalıların atası Aineias, Romus ve Romulus | Anlatım Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Estin, C ,;Laporte .H,.(2003) Yunan ve Roma Mitolojisi. Ankara | |
| 2 | Grimal, P,.(1997) Mitoloji Sözlüğü Yunan Ve Roma . İstanbul | |
| 3 | Carpenter, H,.(2002) Antik Yunanda Sanat ve Mitoloji. İstanbul | |
| 4 | Şefik C;(1999)Klasik Yunan Mitolojisi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders ile ilgili kaynak kitapların yanısıra yardımcı kaynak kitaplar, dergiler, makaleler ve projeksiyon cihazı ile görsel sunu malzemeleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||