Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Eğitim ve teknoloji ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Eğitim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğretim teknolojisinin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
21. yüzyıl öğrenci ve öğretmen özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-12 Dijital okuryazarlık kapsamındaki dijital becerileri ve yeterliklerini bilir, değerlendirir, uygular ve topluma aktarır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Güncel öğretim teknolojileri eğilimlerini açıklar |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Eğitim ve teknoloji ilişkisi, temel kavramlar, öğretim teknolojisinin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimi, Türkiye’de öğretim teknolojilerinin eğitimde kullanımına yönelik projeler, teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, 21. yüzyıl öğrenci özellikleri, bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları, öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri, güncel öğretim teknolojileri eğilimleri, eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar, bilgi ve iletişim teknolojilerinde beklenen gelişmeler ve öğretim üzerine etkileri |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Eğitim ve teknoloji ilişkisi; öğretim teknolojilerinin temel kavramları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
|
2 |
Teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
|
3 |
21. yüzyıl öğrenci özellikleri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
|
4 |
Dünyada ve Türkiye'de öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi
|
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
|
5 |
Öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
|
6 |
Teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
|
7 |
Bilgi ve iletişim teknolojileri entegrasyonunda Türkiye’deki uygulamalar
|
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
21. Yüzyıl öğretmen becerileri
|
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 |
Eğitimde Web 2.0 Araçları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 |
Öğrenci sunumları |
Rapor hazırlama |
12 |
Öğretim teknolojilerinde yeni eğilimler ve yaklaşımlar |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 |
Çevrimiçi öğrenme ortamları |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 |
Eğitimde dijital öykü kullanımı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 |
Bilgisayar oyunları ve öğrenme |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Çağıltay, K., & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler Araştırmalar Eğilimler. Pegem Akademi Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, ders kitabı |