Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT503 - EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EGT503 Adı: EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim teknolojilerine ilişkin temel kavramlara yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim ve teknoloji ilişkisini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğretim teknolojisinin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 21. yüzyıl öğrenci ve öğretmen özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-12 Dijital okuryazarlık kapsamındaki dijital becerileri ve yeterliklerini bilir, değerlendirir, uygular ve topluma aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Güncel öğretim teknolojileri eğilimlerini açıklar PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim ve teknoloji ilişkisi, temel kavramlar, öğretim teknolojisinin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişimi, Türkiye’de öğretim teknolojilerinin eğitimde kullanımına yönelik projeler, teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, 21. yüzyıl öğrenci özellikleri, bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları, öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri, güncel öğretim teknolojileri eğilimleri, eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar, bilgi ve iletişim teknolojilerinde beklenen gelişmeler ve öğretim üzerine etkileri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim ve teknoloji ilişkisi; öğretim teknolojilerinin temel kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları, Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 21. yüzyıl öğrenci özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Dünyada ve Türkiye'de öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Bilgi ve iletişim teknolojileri entegrasyonunda Türkiye’deki uygulamalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 21. Yüzyıl öğretmen becerileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Eğitimde Web 2.0 Araçları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Öğrenci sunumları Rapor hazırlama
12 Öğretim teknolojilerinde yeni eğilimler ve yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Çevrimiçi öğrenme ortamları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Eğitimde dijital öykü kullanımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 Bilgisayar oyunları ve öğrenme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çağıltay, K., & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler Araştırmalar Eğilimler. Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 11 1 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi 4 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 4 3 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180