|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı eğitimde teknoloji entegrasyonunun temel kavramlarına, amacına, önemine, entegrasyon modellerine ve teknoloji entegrasyonunun eğitim-öğretim sürecine kazandırılmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır. PÇ-12 Dijital okuryazarlık kapsamındaki dijital becerileri ve yeterliklerini bilir, değerlendirir, uygular ve topluma aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde teknoloji entegrasyonu modelleri ve eğitim sürecinde yönetilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğretim teknolojilerinin tanımı ve temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
2 | Öğretim teknolojisinde güncel eğilimler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
3 | Teknoloji ile öğrenme sürecinde ve öğrenende yaşanan dönüşümler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
4 | Öğretmen eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojileri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
5 | Eğitim kurumlarında teknoloji entegrasyonu | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
6 | Teknoloji entegrasyon göstergeleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
7 | Teknoloji entegrasyon modelleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel Model, Sistemler Tabanlı Teknoloji Rehberlik Modeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
10 | Sistematik BİT Entegrasyonu Modeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
11 | Beş Aşamalı Bilgisayar Teknolojileri Entegrasyon Modeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
12 | Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
13 | Eş Merkezli Halka Modeli | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
14 | Farklı ülkelerde uygulanan teknoloji entegrasyonu projeleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
15 | Türkiye'de uygulanan teknoloji entegrasyonu projeleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Roblyer, M.D. (2006). Integrating educational technology into teaching. Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Roblyer, M.D. (2006). Integrating educational technology into teaching. Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 9 | 45 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |