|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKÇE BECİT (gokcebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uzaktan Eğitime ilişkin temel kavramları, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinilmesi, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri bilmesi, uzaktan eğitim kuram ve kuramcıları (Peters’ın Endüstri Kuramı, Wedemeyer’in Bağımsız Çalışma Kuramı, Moore’un Özerklik ve Uzaklık Kuramı, Holmberg’in Etkileşim ve İletişim Kuramı, Moore’un Etkileşimsel Uzaklık Kuramı, Perraton’un Uzaktan Eğitimin Özgünlüğü Yaklaşımı, Knowles Androgoji Kuramı, Simonson Eşitlik Kuramı, Keegan’ın Uzaktan Eğitim Çerçevesi, Paulsen İşbirliğine Dayalı Özgürlük Kuramı, Saba’nın Dinamik Sistemler Kuramı, Anderson’ın Etkileşim Eşitliği Kuramı, Siemens ve Downes’in Bağlantıcılık Pedagojisi) öğrenme öğretme kuramlarının uzaktan eğitim ile ilişkisi, seçilen bir içeriğin seçilen bir uzaktan eğitim kuramına göre tasarlanması ve geliştirilmesi. Uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi edinilmesi, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımları öğrenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramlarını ve felsefesini açıklar. |
PÇ-10 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Açık ve uzaktan eğitimin tarihçesini bilir. |
PÇ-10 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Uzaktan Eğitime İlişkin Kuramları Bilir |
PÇ-10 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Seçilen bir içeriği seçilen bir uzaktan eğitim kuramına göre tasarlayabilir |
PÇ-10 Uzaktan eğitim ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uzaktan Eğitim Terminolojisi Uzaktan Eğitim Tarihçesi Uzaktan Eğitim Kuramları Uzaktan Eğitim Tasarımı Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Dünyada uzaktan eğitimin zaman içindeki gelişimi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Türkiye'de uzaktan eğitimin zaman içindeki gelişimi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Uzaktan eğitim kuramları-1 | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Uzaktan eğitim kuramları-2 | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Uzaktan eğitim kuramları-3 | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Uzaktan eğitim kuramları-4 | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaktan eğitim kuramları-5 | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Öğrenme öğretme kuramlarının uzaktan eğitim ile ilişkisi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Seçilen bir içeriğin seçilen bir uzaktan eğitim kuramına göre tasarlanması ve geliştirilmesi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Seçilen bir içeriğin seçilen bir uzaktan eğitim kuramına göre tasarlanması ve geliştirilmesi | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme uygulamaları | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme | Anlatma, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 7 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |