|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKÇE BECİT (gokcebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğretim tasarımı konusunda temel kavramları öğrendikten sonra, öğrencilerin uygun ihtiyaç belirleme yaklaşım ve tekniklerini kullanarak belli bir grubun öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilmeleri, o grup için ihtiyaçları doğrultusunda öğretim tasarımı hazırlayabilmeleri ve hazırlanan tasarıma uygun yöntem ve stratejileri kullanarak öğretim tasarımını uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim, eğitim programı, öğretim programı, öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğretim tasarımının temel öğelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İhtiyaç belirleme yaklaşımlarını karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Uygun ihtiyaç belirleme tekniklerini kullanarak öğretim tasarımı hazırlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Belirlediği öğretim tasarımına uygun yöntem ve stratejileri seçerek uygulayabilir. |
PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir. PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır. PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar. PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır. PÇ-12 Dijital okuryazarlık kapsamındaki dijital becerileri ve yeterliklerini bilir, değerlendirir, uygular ve topluma aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, eğitim, eğitim programı, öğretim programı, öğretim tasarımı kavramlarını, öğretim tasarımının temel öğelerini, sistem yaklaşımı, generik modelleme ve ADDIE modelini, öğretim tasarımı modellerini (Gagne, Briggs ve Wagner öğretim tasarım modeli, Dick, Carey ve Carey’nin sistemli öğretim tasarım modeli, Morrison, Ross ve Kemp’in etkili öğretim tasarımı modeli vb.), ihtiyaç analizi ve ihtiyaç değerlendirme tekniklerini, öğretim hedeflerinin belirlenmesini, öğretim yöntem ve stratejilerinin belirlenmesi/seçilmesi ve geliştirilmesi ile hazırlanan öğretim tasarımının uygulanmasını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim programı, öğretim programı, öğretim tasarımı kavramları | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Öğretim tasarımının temel öğeleri | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eğitimde sistem yaklaşımı | Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Generik modelleme | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | ADDIE modeli | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gagne, Briggs ve Wagner’in öğretim tasarım modeli | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dick, Carey ve Carey’nin sistemli öğretim tasarım modeli | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Morrison, Ross ve Kemp’in etkili öğretim tasarımı modeli | Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğretim tasarımı hazırlama-İhtiyaç belirleme yaklaşımları ve teknikleri | Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğretim tasarımı hazırlama-İhtiyaç analizi ve değerlendirme | Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğretim tasarımı hazırlama-Öğretim hedeflerinin belirlenmesi | Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğretim tasarımı hazırlama-Öğretim yöntem ve stratejilerinin belirlenmesi/seçilmesi ve geliştirilmesi | Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğretim tasarımının uygulanması | Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan Uygulamaya (25. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
2 | Fer, S. (2009). Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
3 | Şeker, H. (2012). Eğitimde program geliştirme: Kavramlar, yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
5.Rapor | 8 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |