Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGT511 - EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EGT511 Adı: ÖĞRETİM TASARIMI KURAM VE UYGULAMALAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKÇE BECİT (gokcebi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğretim tasarımı konusunda temel kavramları öğrendikten sonra, öğrencilerin uygun ihtiyaç belirleme yaklaşım ve tekniklerini kullanarak belli bir grubun öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilmeleri, o grup için ihtiyaçları doğrultusunda öğretim tasarımı hazırlayabilmeleri ve hazırlanan tasarıma uygun yöntem ve stratejileri kullanarak öğretim tasarımını uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim, eğitim programı, öğretim programı, öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğretim tasarımının temel öğelerini açıklayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 İhtiyaç belirleme yaklaşımlarını karşılaştırabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Uygun ihtiyaç belirleme tekniklerini kullanarak öğretim tasarımı hazırlayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Öğrenmeyi geliştirmek için yaratıcı, özgün ve yenilikçi teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-5 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahiptir.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Belirlediği öğretim tasarımına uygun yöntem ve stratejileri seçerek uygulayabilir. PÇ-1 Eğitim teknolojileri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-3 Eğitim teknolojilerindeki ulusal ve uluslararası araştırmaları ve yenilikleri izleyerek edindiği bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmaları ile mesleki ve akademik yaşantısında kullanır.
PÇ-4 Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojileriyle ilgili yöntem ve teknikler ile mevcut kaynakları etkin kullanarak bireysel farklılıklara uygun öğrenme-öğretme ortamları tasarlar.
PÇ-9 Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farklı disiplinler ile bütünleştirir.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme ortamlarında işbirlikli teknolojileri kullanır.
PÇ-12 Dijital okuryazarlık kapsamındaki dijital becerileri ve yeterliklerini bilir, değerlendirir, uygular ve topluma aktarır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, eğitim, eğitim programı, öğretim programı, öğretim tasarımı kavramlarını, öğretim tasarımının temel öğelerini, sistem yaklaşımı, generik modelleme ve ADDIE modelini, öğretim tasarımı modellerini (Gagne, Briggs ve Wagner öğretim tasarım modeli, Dick, Carey ve Carey’nin sistemli öğretim tasarım modeli, Morrison, Ross ve Kemp’in etkili öğretim tasarımı modeli vb.), ihtiyaç analizi ve ihtiyaç değerlendirme tekniklerini, öğretim hedeflerinin belirlenmesini, öğretim yöntem ve stratejilerinin belirlenmesi/seçilmesi ve geliştirilmesi ile hazırlanan öğretim tasarımının uygulanmasını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitim programı, öğretim programı, öğretim tasarımı kavramları Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öğretim tasarımının temel öğeleri Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitimde sistem yaklaşımı Düz Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Generik modelleme Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
6 ADDIE modeli Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gagne, Briggs ve Wagner’in öğretim tasarım modeli Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Dick, Carey ve Carey’nin sistemli öğretim tasarım modeli Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
10 Morrison, Ross ve Kemp’in etkili öğretim tasarımı modeli Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
11 Öğretim tasarımı hazırlama-İhtiyaç belirleme yaklaşımları ve teknikleri Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğretim tasarımı hazırlama-İhtiyaç analizi ve değerlendirme Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğretim tasarımı hazırlama-Öğretim hedeflerinin belirlenmesi Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğretim tasarımı hazırlama-Öğretim yöntem ve stratejilerinin belirlenmesi/seçilmesi ve geliştirilmesi Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğretim tasarımının uygulanması Öğretim Tasarımı Hazırlama,Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Ö. (2017). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan Uygulamaya (25. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2 Fer, S. (2009). Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
3 Şeker, H. (2012). Eğitimde program geliştirme: Kavramlar, yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 20
5.Rapor 8 1 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 1 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 6 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 6 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180